دلیل و رفع برق گرفتگی بدنه لپ تاپ در شارژ

توسط

یکی از مواردی که ممکن است هر فردی پس از خرید لپ تاپ تجربه کند مسئله برق گرفتگی بدنه لپ تاپ وقتی بخشی از بدن که پوست نازک تری دارد را به بدنه لپ تاپ نزدیک میکنیم پیش می آید.

این مسئله در برخورد اول ممکن است شما را کمی بترساند. یا با خود فکر کنید که برق گرفتگی بدنه لپ تاپ شما به دلیل مشکل داخلی است و از خرید خود پشیمان شوید.

بنابراین بگذارید در همین ابتدا به شما بگوییم که اگر شما نیز با این مسئله رو به رو شده اید به هیچ عنوان نگران نباشید. زیرا مشکل از لپ تاپ شما نیست. با ما همراه باشید تا با دلیل و رفع برق گرفتگی بدنه لپ تاپ آشنا شوید و راه حل آن را بیاید.

برق گرفتگی بدنه انواع لپ تاپ ها

رفع برقو گرفتگی در بدنه انوع لپ تاپ ها
برق گرفتگی بدنه انواع لپ تاپ ها

همانطور که گفتیم برق گرفتگی در انواع لپ تاپ ها با هر جنس بدنه ای پیش میاید. اما در لپ تاپ هایی با جنس فلز مقدار آن بیشتر خواهد شد.

ما دلایل مختلفی را که سبب بروز این موضوع میشود را مانند مشکلات داخلی لپ تاپ، جنس بدنه، اتصالات مستقیم یا سه راهی یا چهار راه برق (سیار برق) و نواحی مختلف بروز این برق گرفتگی را بررسی کرده ایم و در نهایت با دلیل اصلی این موضوع مواجه شدیم.

برق گرفتگی لپ تاپ به دلیل سه راه برق و پریز برق

اگر شما جز افرادی هستید که شاژر لپ تاپ خود را به سه راهی یا چهار راه برق (سیار برق) متصل میکنید و این مشکل برای شما پیش میاید باید بگوییم که مشکل دقیقا همین است.

برای این که متوجه شوید آیا دلیل قطعی همین موضوع است دوشاخ شارژر لپ تاپ خود را از سه راهی جدا کرده و آن را به پریز برق خانه خود بزنید.

حالا دوباره تست کنید. آیا باز هم احساس برق گرفتگی میکنید یا خیر؟ اگر پس از اتصال به پریز برق این مشکل پیش نیامد باید به شما بگوییم که مشکل از لپ تاپ شما نیست. بله مشکل اصلی سه راه برق است.

پس بیایید قدم به قدم برای حل این مشکل پیش برویم.

1. ابتدا پریز خانه را بررسی کنید

ابتدا پریز برقی که شارژر خود را به صورت مستقیم ( بدون سه راهی) به آن وصل کرده اید بررسی کنید. تصویر پایین را مشاهده کنید.

برای حل مشکل برق گرفتگی لپ تاپ ئریز برق را بررسی کنید
پریز برق را بررسی کنید

در ایران اغلب یک نوع پریز برق وجود دارد. یعنی نوع سمت راست ( Type F ). با این وجود ابتدا پریز برق را به صورت کامل و با دقت بررسی کنید.

بنابراین اگر اطمینان دارید که نوع پریز خانه خود ( Type F ) است باید به مرحله بعدی برویم.

2. سپس دو شاخ شارژر لپ تاپ را بررسی کنید

در مرحله بعدی دوشاخه سیم شارژر لپ تاپ خود را بررسی کنید. به صورت کلی اغلب شارژر های لپ تاپ مانند تصویر زیر هستند. تفاوت آنها با دیگر دوشاخه ها در زیر مشخص شده است.

حل مشکل برق گرفتگی لپ تاپ دوشاخه سیم شارژر لپ تاپ را بررسی کنید
بررسی دوشاخ سیم شارژر لپ تاپ

حال که مطمئن شدید شارژر لپ تاپ شما مانند تصویر بالا است به مرحله بعد میرویم.

3. بررسی چهار راه یا سراهی (سیار برق)

حالا چهار راه یا سه راهی که به آن شارژر لپ تاپ را متصل میکردید و باعث ایجاد برق گرفتگی بدنه میشد را بررسی کنید. به تصویر زیر نگاه کنید و از اطمینان حاصل کنید که دقیقا مانند تصویر زیر است.

بررسی سه راهی یا چهار راهی (سیار برق)
سه راهی یا چهار راهی سیار برق

اگر دقیقا به همین شکل است باید بگوییم که دلیل و روش حل این مشکل را پیدا کردید!

دلیل برق گرفتگی بدنه لپ تاپ: اتصال دوشاخ لپ تاپ به چند راهی (سیار برق)

دو شاخ های شارژر لپ تاپ type F هستند. این نوع دوشاخه ها باید به پریز هایی با Type F متصل شوند که مناسب با ساختار آنهاست مانند تصویر زیر:

دلیل برق گرفتگی بدنه لپ تاپ: اتصال دوشاخ لپ تاپ به چند راهی (سیار برق)
دوشاخ شارژر لپ تاپ Type F و دوشاخ Type C
دوشاخ شارژر لپ تاپ Type F و دوشاخ Type C

از آنجایی که پریز های خانه شما Type F هستند. بنابراین وقتی دوشاخ شارژر لپ تاپ را به آن متصل میکنید باعث برق گرفتگی در بدنه لپ تاپ نمیشود. زیرا دوشاخ شارژر نیز از نوع Type F است.

اما وقتی آن را به سراهی یا چهار راهی(سیار برق) با Type c متصل میکنید. یعنی دوشاخ لپ تاپ با Type F به پریز برق با Type C متصل میشود. بنابراین برق گرفتگی در بدنه لپ تاپ پیش میاید. شما میتوانید تفاوت را در تصویر زیر مشاهده کنید.

چطور مشکل برق گرفتگی بدنه را برطرف کنم؟

اصلا نگران نباشید. چون ما در اینجا راه حل را به صورت کامل توضیح داده ایم.

اینکه شما بخواهید شارژر لپ تاپ خود را به یک سیار برق مانند سه راهی یا چهار راهی متصل کنید بسیار عادی است. اما وقتی برق گرفتگی در بدنه لپ تاپ را تجربه میکنید احتمالا نگران خواهید شد.

حل مشکل برق گرفتگی در لپ تاپ ها

راه حل این مشکل فقط و فقط عوض کردن سه راهی یا چهار راهی (سیار برق) است. و یا اتصال مستقیم به پریز برق ساختمان است. به تصویر زیر نگاه کنید. ما در اینجا دو نوع از سیار های برق را قرار داده ایم.

سیم سیار برق ارت دار راه حل برق گرفتگی بدنه لپ تاپ
راه حل برق گرفتگی لپ تاپ ها: چهار راه یا سه راه (سیم سیار ارت دار)

در حال حاضر سیار برق شما فقط دو سوراخ برای قرار گیری دو شاخ دارد و به همین دلیل این مشکل به وجود می آید.

درواقع شما باید یک سیار برق دقیقا مشابه سیار برق سمت راست خریداری کنید که در بالا و پایین دو سوراخ آن دو قطعه فلزی دارد. درواقع نام این نوع پریز ها و سیار های برق نوع ارت دارد میگویند. بنابراین به فروشنده بگویید که سه راهی یا چهار راهی (سیار برق) ارت دار میخواهید. همچنین دقت کنید که دوشاخ سیار برق جدیدتان که به ئریز متصل میشود نیز حتما از نوع Type F باشد.

با این روش مشکل برق گرفتگی لپ تاپ شما بر طرف خواهد شد.

آیا لپ تاپ مشکلی دارد؟

اگر این روش را امتحان کردید و مشکل برق گرفتگی حل شد لپ تاپ شما هیچ مشکلی ندارد درواقع مقدار این برق گرفتگی در لپ تاپ های مختلف، متفاوت است. لپ تاپ های فلزی به دلیل نوع جنس بدنه خود مقدار برق گرفتگی بیشتری دارند.

اما اگر پس از جابه جا کردن منبع برق و سه راه یا چهار راه برق خود، باز هم با این مشکل مواجه شدید راه حل های زیر را نیز بررسی کنید.

  1. لپ تاپ خود را از مکان های مرطوب دور کنید.
  2. شارژر خود را از لپ تاپ جدا کنید و چک کنید آیا دوباره برق گرفتگی پیش می آید.
  3. یک شارژر دیگر را امتحان کنید.
  4. باتری لپ تاپ را دربیاورید و لپ تاپ را به شارژ بزنید. بررسی کنید آیا دوباره برق گرفتگی دارد؟

سوالات متداول

آیا برق گرفتگی لپ تاپ مشکل ساز است؟

در صورتی که مشکل از سمت لپ تاپ نباشد و به دلیل اتصالات خارجی مانند نوع پریز برق باشد باید اتصالات را درست کرده و در این صورت مشکلی پیش نخواهد آمد.

اگر مشکل از مواردی که پیش تر توضیح دادیم نباشد مشکل چیست؟

اگر تمامی راه حل ها را بررسی کنید و مشکلی نبود دلیل آن موارد دیگری است که باید با تست شرایط مختلف مانند سیم شارژر، باتری و… دلیل اصلی آن را بیابید.

دانلود برنامه کنترل و ردیابی اندروید از دور

بهترین روش برای ردیابی موبایل فرزند و همسر استفاده از برنامه ردیابگر است.

این برنامه به صورت مخفی و بدون هیچ گونه فعالیت مشکوکی در موبایل همسر و فرزند نصب خواهند شد و به شما در نظارت خانواده کمک میکنند.

برنامه ردیابی نامحسوس گوشی همسر و فرزندان، بهترین روش کنترل اینستاگرام
نرم افزار کنترل گوشی همسر و فرزند از دور

یکی از بهترین و حرفه ای ترین سامانه ها و اپلیکیشن های کنترل گر اندروید XD SPY است. این برنامه به صورت هوشمند ساخته شده است و قابلیت های فراوانی را در اختیار کاربران قرار داده است.

شما میتوانید از طریق دکمه زیر به صورت مستقیم این برنامه را دانلود کنید. همچنین میتوانید اینجا کلیک کنید و ویدیو آموزش کار با این اپلیکیشن را تنها در دو دقیقه تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:

آیا امکان کنترل و ردیابی اندروید وجود دارد؟: دلیل و رفع برق گرفتگی بدنه لپ تاپ در شارژ ردیابی چت های واتساپ گوشی همسر و فرزند: دلیل و رفع برق گرفتگی بدنه لپ تاپ در شارژ نرم افزار های هک گوشی رایگان برای نظارت فرزند: دلیل و رفع برق گرفتگی بدنه لپ تاپ در شارژ
User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.