کدام بهتر است؟ مقایسه اپل موزیک و اسپاتیفای

مقایسه اسپاتیفای و اپل موزیک به صورت کامل

توسط

وقتی اسم از اپلیکیشن های پخش آنلاین موزیک می آید تنها دو اپلیکیشن به ذهنمان می اید. اسپاتیفای و اپل موزیک. این دو نرم افزار قدرتمند ترین جز برنامه ها در موزیک های آنلاین هستند. از همین سو ما در اینجا به مقایسه اسپاتیفای و اپل موزیک خواهیم کرد.

اپلیکیشن اسپاتیفای | Spotify

اپلیکیشن اسپاتیفای
اسپاتیفای و قابلیت های این نرم افزار

سازنده: Spotify
رتبه: ۴.۲
قیمت: رایگان+خرید های درون برنامه

اسپاتیفای یک نرم افزار استریم آنلاین موسقی است که توسط دانیل اک و مارتین لورنز در سوئد ساخته شده است. با گذشت زمان اسپاتیفای جایگاه خود را در میان دیگر کشور ها پیدا کرد و اکنون بخش بسیاری از کاربران این اپلیکیشن در قاره آمریکا و اروپا هستند. اسپاتیفای حرفه ای ترین نرم افزار در حوضه پخش آنلاین موسیقی است.

اسپاتیفای به صورت رایگان عرضه شده و همه افراد میتوانند از آن استفاده کنند. اما از آنجایی که این نرم افزار برای کاربران ایرانی محدود است بنابراین دسترسی به آن و ساخت اکانت کمی دشوار خواهد بود.

منبع اصلی درآمد اسپاتیفای پخش تبلیغات است. اما در صورت خرید اشتراک پریمیوم شما میتوانید بدون مشاهده هیچ تبلیغی از گوش دادن به موزیک ها و پادکست های مورد علاقه تان لذت ببرید.

آیفون بهتر است یا شیائومی؟ کدام با کیفیت تر است؟

میخوای بدونی آیفون بهتره یا شیائومی؟

برنامه اپل موزیک | Apple Music

اپلیکیشن اپل موزیک
نرم افزار اپل موزیک

سازنده: Apple
رتبه: ۴.۷
قیمت: رایگان+خرید های درون برنامه

اپل موزیک یکی از برترین پلتفرم های پخش آنلاین موزیک و ویدیو است که در سال ۲۰۲۵ ساخته و در ۲۰۱۶ در دسترس قرار گرفت. برای از اپل موزیک باید اقدام به خرید اشتراک کنید. اما پیش از خرید میتوانید یک دوره ۱ تا ۶ ماهه رایگان داشته باشید تا پیش از خرید آن را به صورت کامل بررسی کنید.

اپل موزیک در حال حاضر در بیش از ۲۰۰ کشور قابل دسترس است. این پلتفرم پس از انتشار توانست محبوبیت بسیاری در میان کاربران داشته باشد و در مدتی بسیار کوتاه بیش از ۱۰ میلیون کاربر جذب کرد.

اپلیکیشن اپل موزیک نیز مانند اسپاتیفای محدودیت هایی را برای کاربران ایرانی اعمال کرده است. بنابراین دسترسی به این پلتفرم نیر ممکن است کمی دشوار باشد.

مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟

میخوای بدونی امنیت آیفون بیشتره یا اندروید؟

مقایسه رابط کاربری اسپاتیفای و اپل موزیک


در ابتدا قصد مقایسه رابط کاربری اسپاتیفای و اپل موزیک را داریم. اگر نگاهی به نرم افزار اسپاتیفای کنیم به خوبی متوجه طراحی مدرن و ضریف آن میشویم. اسپاتیفای اهمیت بسیاری به فضای بصری کاربران میدهد و همین نیز سبب برتری رابط کاربری اسپاتیفای شده است.

اسپاتیفای از تم تیره استفاده میکند. استفاده از تم تیره سبب راحتی دید کاربران و ایجاد فضایی شیک و دلگرم کننده میشود. همچینی داشتن تم تیره باعث راحتی دید نرم افزار در شب میشود. بنابراین افراد رضایت بیشتری از آن خواهند داشت.


حال میرسیم به اپل موزیک. همانطور که در عکس های بالا مشاهده میکنید اپل موزیک از تم روشن به صورت پیش فرض کرده است. اما میتوانید بر اساس سلیقه خود رنگ را به تیره تبدیل کنید.

از آنجاییی که اپل موزیک تحت کمپانی اپل است بنابراین میتوانیم بگوییم که اهمیت بسیاری به راحتی کاربر میدهد و سعی در ایجاد فضایی ساده، آسان و حرفه ای است.

اسپاتیفای یک وب ویو است. به معنای ساده تر یک وب سایت را در قالب اپلیکیشن به کاربران ارائه میدهند. همین نیز باعث بروز مشکلاتی برای کاربران به خصوص در موبایل شده است. به همین دلیل میتوانیم بگوییم که اپل موزیک مشکلات کمتری را هنگام استفاده به وجود می آورد.

آرشیو های اپل موزیک و اسپاتیفای

همانطور که پیش تر نیز گفتیم اسپاتیفای پیش تر از اپل موزیک منتشر شده است. با این حال فعالیت itons سال ها پیش از اسپاتیفای بوده است و از آنجایی که این نرم افزار متعلق به اپل است بنابراین انتقال آرشیو ها به اپل موزیک نیز صورت گرفته است.

به همین دلیل میتوانیم بگوییم که تعداد آلبوم ها و موزیک های موجود در اپل موزیک بیشتر از اسپاتیفای است.


از طرفی همه گیر شدن اسپاتیفای در ایران در چند سال اخیر اتفاق افتاده است و هنرمندان در تلاش برای جذب کاربران به اسپاتیفای هستند. اما این به آن معنا نیست که اسپاتیفای نمیتواند دسترسی شما را به تمامی موزیک ها فراهم سازد. اما برای یافتن نسخه های رمیکس شده موزیک ها و خصوصا موسیقی های مربوط به چندین دهه گذشته بهترین گزینه اپل موزیک است.

بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس | تغییرات iphone 14 pro max

میخوای بدونی آیفون ۱۴ پرومکس چه تغییراتی کرده؟

تفاوت های اپل موزیک و اسپاتیفای در موزیک ویدیو

مقایسه موزیک ویدیو های اسپاتیفای و اپل موزیک
تفاوت های اپل موزیک و اسپاتیفای در موزیک ویدیو

پیش از هر چز باید بدانید که هدف اصلی اسپاتیفای و اپل موزیک تمرکز در پخش و جست و جو موزیک است. بنابراین نمیتوانیم این بخش را به عنوان عاملی مهم برای مقایسه در نظر گرفت.

اما به صورت کلی در اپل موزیک به موزیک ویدیو توجه بیشتری شده است. بسیاری از خوانندگان نیز موزیک ویدیو های خود را در این نرم افزار در دسترس قرار داده اند. یکی دیگر از بهترین نکات درباره اپل موزیک ویژگی زیرنویس و ترجمه در موزیک ویدیو هاست. یعنی شما میتوانید با چند زبان مختلف به صورت زیر نویس شده موزیک ویدیو مورد علاقه خود را تماشا کنید.

اسپاتیفای نیز روز به روز در حال گسترش است. بنابراین امکان مشاهده موزیک ویدیو در اسپاتیفای نیز فراهم شده است. اما به صورت کلی از هیچ نرم افزار استریم موزیک نمیتوانیم توقع ایجاد فضایی منحصر به فرد و حرفه ای برای تماشا موزیک ویدیو داشته باشیم. زیرا دلیل اصلی ساخت این پلتفرم ها پخش و ارائه موسیقی های متعدد به کاربران است.

اسپاتیفای و اپل موزیک در پلی لیست های پیشنهادی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید بخش موزیک ها و پلی لیست های پیشنهادی هستند. یک برنامه موزیک خوب باید بتواند بهترین نتایج را بر اساس علاقه کاربران پیشنهاد کند. از همین سو در این زمینه بهترین گزینه اسپاتیفای است. این برنامه به خوبی کاربر را شناسایی میکند و بهترین نتایج را ارائه میدهد.

پلی لیست های پیشنهادی اپل و اسپاتیفای
اسپاتیفای و اپل موزیک در پلی لیست های پیشنهادی

اگر برای یافتن موزیک های مورد علاقه خود در اسپاتیفای جست و جو کنید این نرم افزار به خوبی همه چیز را آنالیز میکند و بر اساس سرچ های شما موزیک ها و آلبوم های مشابه را در پایان هر پلی لیست پیشنهاد میکند.

البته این موضوع به این معنا نیست که اپل موزیک به این نکات توجه نکرده است اما در این حوضه اسپاتیفای برتری دارد.

iTest چیست؟ تبدیل آیفون به اندروید

میخوای بدونی چطوری میشه آیفون رو به اندروید تبدیل کرد؟

نتیجه

اگر به دنبال نرم افزاری هستید که رابط کاربری برتری داشته باشد و بخش وسیعی از موزیک ها را در خود جای داده است بهترین انتخاب اپل موزیک است. اما در صورتی که مدرن بودن رابط کاربری، تنوع پلی لیست ها و شناخت موزیک های مورد علاقه تان توسط برنامه برایتان مهم است بهترین گزینه اسپاتیفای است.

اسپاتیفای یا اپل موزیک؛ کدام به صرفه تر است؟

از لحاظ هزینه مطمئنا اسپاتیفای به صرفه تر است. در اسپاتیفای در حالت عادی نیازی به خرید اشتراک ندارید زیرا از طریق گوش دادن به تبلیغات مالیات خود را پیداخت میکنید.

اپل موزیک یا اسپاتیفای کدام قدرتمند است؟

از لحاظ وسیع بودن تعداد موزیک ها اپل موزیک قدرتمند است اما از لحاظ شناخت کاربر اسپاتیفای یک قدم جلو تر است.

رابط کاربری کدام بهتر است؟

از لحاظ طراحی مدرن و دلنشین اسپاتیفای بهتر است و از نظر بی نقص بودن آپشن ها اپل موزیک برتر است.

بیشتر بخوانید:

تفاوت اندروید و ios | فرق اپل و اندروید: مقایسه اسپاتیفای و اپل موزیک به صورت کامل روش های افزایش فالوور اینستاگرام: مقایسه اسپاتیفای و اپل موزیک به صورت کامل انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به آیفون: مقایسه اسپاتیفای و اپل موزیک به صورت کامل
خانه اپل مقایسه اسپاتیفای و اپل موزیک به صورت کامل

User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید