فایر فاکس یا کروم؟ کدام بهتر است

مقایسه فایر فاکس و کروم در یک نگاه

توسط

فایر فاکس و کروم، به نظر شما کدام یک از مرورگر ها بهتر است و گزینه مناسبی برای سرچ هایی است که در طول روز در اینترنت میکنیم؟

ما در اینجا به مقایسه فایر فاکس و گوگل کروم میپردازیم تا به راحتی انتخاب کنید از کدام یک از مرورگر ها استفاده کنید و کدام میتواند امکانات بهتری را در اختیار شما بگذارد. بنابراین حتما تا پایان همراه ما باشید. اما پیش از هر چیز بهتر است درباره مرورگر ها تاثیرات آن ها در بهبود زندگی بیشتر بدانید.

اهمیت مرورگر ها در زندگی

مرورگر ها نقش اساسی در زندگی ما دارند. امروزه بیشتر کارهایمان را مانند آموزش دیدن، یافتن پاسخ سوال هایمان، خرید کردن، دنبال کردن اخبار مهم و … از طریق سایت های مختلف انجام می دهیم. این تنها قسمت کوچکی از کار هایی است که در طول روز با استفاده از مرورگر هایمان به انجام میرسانیم.

در واقع میتوانیم بگوییم که جست و جو در اینترنت جزئی از روتین زندگی ماست، که کمک بسیاری در یافتن موضوعات مهم و انجام کار های مختلف میکند. بنابراین داشتن یک مرورگر خوب که بتواند به بهترین نحو ممکن به ما در جست و جو کردن کمک کند و قابلیت های فراوانی را در اختیار مان بگذارد بسیار مهم است.

با گذشت زمان مرورگر های متعددی با قابلیت های مختلفی ساخته و در اختیار مردم قرار گرفت. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید در حال حاضر مشهور ترین و پر کاربرترین مرورگر ها شامل مایکروسافت ادج، کروم، بریو، اوپرا، فایر فاکس و سافاری میشود.

لیست برترین مرورگر های دنیا
بهترین مرورگر های جهان

از همین سو مهم ترین سوالی که در ذهن همه افراد به وجود میآید این است که کدام یک از مرورگر ها امنیت بیشتری دارد و میتوانیم برای انجام کار های روزانه از آن استفاده میکنیم؟

تمامی مرورگر های ذکر شده دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که ما در حال حاضر قصد مقایسه فایر فاکس و کروم را داریم. بنابراین حتما تا پایان همراه ما باشید.

فایر فاکس چیست؟

مرورگر فایر فاکس چیست؟
فایر فاکس چیست؟

فایر فاکس توسط شرکت Mozilla در سال ۲۰۰۴ میلادی ( ۱۸ سال پیش ) منتشر شد. این مرورگر تاریخچه فراوانی دارد و در طول سال های متعدد شاهد تغییراتی اساسی در این مرورگر بوده ایم. فایر فکس یک مرورگر اوپن سورس است که برای Android ،Windows ،Linux ،Mac و IOS در دسترس است. این مرورگر برای ارائه صفحات خود از موتور گکو استفاده میکند.

بیشترین طرفداران فایر فاکس مربوط به لینوکس بود و تقریبا همه افرادی که از لینوکس بهره مند هستند از فایر فاکس نیز استفاده میکنند. محبوبیت فایر فاکس روز به روز در حال افزایش بود تا اینکه افرادی که از اندروید، IOS و ویندوز نیز استفاده میکردند به استفاده از فایر فاکس نیز رو آوردند.

کروم چیست؟

مرورگر کروم چیست؟
کروم چیست؟

کروم با ۱۰ میلیارد نصب پر کاربر ترین و محبوب ترین مرورگر در جهان است. همانطور که میدانید کروم و اندروید هر دو متعلق به گوگل هستند بنابراین شما میتوانید این مرورگر را در تمامی موبایل های اندروید مشاهده و استفاده کنید. این مرورگر در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و در حال حاضر نسخه های متعدد آن برای Android ،Windows ،Linux ،Mac و IOS موجود است و شما میتوانید بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده کنید.

بیشتر موبایل ها مانند سامسونگ و آیفون مرورگر خاص خود را ارائه میدهند اما همه آنها به سیستم سرچ گوگل متصل هستند و از آن پیروی میکنند. بنابراین میتوانیم بگوییم که ریشه و منبع تمامی مرورگر ها به کروم متصل میشود.

برترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های اندروید

میخواهید با کاربردی ترین اپلیکیشن های اندروید آشنا شوید؟

مقایسه فایر فاکس و کروم از لحاظ رابط کاربری

در ابتدا به مقایسه کروم و فایر فاکس از لحاظ رابط کاربری میپردازیم. این دو مرورگر از لحاط رابط کاربری تفاوت های فراوانی دارند. یکی از مهم ترین تفاوت های آنها در بخش چیدمان آنهاست. نوار ابزار های فایر فاکس در قسمت پایین مرورگر است اما بر خلاف آن نوار ابزار های کروم در قسمت بالایی است.

درواقع بسیاری از افراد فکر میکنند دسترسی به نوار جست و جو در بخش پایین نرم افزار راحت تر است. اما این موضوع دسترسی کاربر را دشوار می سازد اگر به نرم افزار های محبوب مانند اینستاگرام و یوتیوب توجه کنید متوجه اهمیت وجود نوار جست و جو در بالای صفحه خواهید شد. بنابراین این یک نکته منفی درباره فایر فاکس است

قابلیت ترجمه در فایر فاکس و کروم

ترجمه در گوگل کروم و فایر فاکس
قابلیت ترجمه در گوگل کروم و فایرفاکس

یکی از مهم ترین قابلیت های کروم که باعث درخشش این مرورگر شده است آپشن ترجمه (translate) این نرم افزار است. به این معنی که در هر سایتی، با هر نوع زبانی که باشید به آسانی میتوانید روی گزینه سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید و سپس ترجمه (translate) را انتخاب کنید تا آن صفحه به صورت کامل ترجمه شود.

اما بر خلاف کروم فایر فاکس از این قابلیت بهره مند نیست و این مورد نیز باعث برتری کروم در برابر فایر فاکس میشود.

مقایسه حریم خصوصی کروم و فایر فاکس

حریم خصوصی کروم بهتر است یا فایر فاکس
حریم خصوصی کروم و فایرفاکس

فایر فاکس بیشتر تمرکز خود را بر روی حفظ حریم خصوصی افراد دارد. از همین سو فایر فاکس کوکی‌ها و ردیاب سایت‌هایی که عملکرد کاربر در مکان های دیگر و سایت‌های دیگر نظارت میکنند را مسدود میکند. این دقیقا همان جایی است که باعث افزایش امنیت فایر فاکس برای کاربران میشود.

بنابراین به راحتی میتوانیم بگوییم که بیشترین دلیل محبوبیت فایر فاکس احترام به حریم خصوصی تمام کاربران است.

مقایسه امنیت گوگل و فایر فاکس

امنیت گوگل و فایرفاکس
مقایسه امنیت در گوگل و فایرفاکس

حفظ امنیت کاربر مهم ترین خواسته هر فرد است. حفظ اطلاعات شخصی و رمز های وارد شده در وب سایت های مختلف ا جمله مواردی است که هر مرورگری باید برای آن ارزش قائل باشد. زیرا افشای بخش کوچکی از اطلاعات کاربران ممکن است علاوه بد نام کردن مروگر و کمپانی سازنده اعتماد افراد را نسبت به نرم افزار از بین ببرد

هشدار های امنیتی دو مرورگر گوگل و فایر فاکس هر دو مشابه یکدیگر هستند و در زمان مناسب به کاربر نمایش میدهند. اما در مسئله حفظ پسورد های وارد شده توسط کاربر، کروم حرفه ای تر است و بیشتر بر روی این موضوع مهم تمرکز کرده است.

مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟

میخواهید بدانید امنیت آیفون بیشتره یا اندروید؟

پلاگین ها در کروم و فایر فاکس

آشنایی با مقایسه پلاگین های کروم و فایرفاکس
پلاگین های کروم و فایرفاکس

پلاگین ها نقش اساسی و مهمی در گسترش قابلیت های مرورگر ها دارند. بنابراین هر چه انعطاف پذیری و تعداد پلاگین های یک مرورگر بیشتر باشد توسعه آن بیشتر خواهد شد. از همین سو به راحتی میتوانیم بگوییم که در بخش ارائه پلاگین فایر فاکس چند قدم از کروم جلو تر است.

درواقع تعداد پلاگین های موجود در فایر فاکس ویندوز بسیار بیشتر از پلاگین های موجود در موبایل است. فایر فاکس پلاگین های بسیاری را برای راحتی بیشتر شما در دسترس قرار میدهد. به همین دلیل است که فایر فاکس انتخاب خوبی برای افرادی است که به ویژگی های متعددی در مرورگر خود احتیاج دارند است.

مقایسه قدرت جست و جو فایر فاکس و کروم

در بحث کارایی هر دو مرورگر مشابه یک دیگر هستند. زیرا هر دو از یک منبع برای دریافت اطلاعات و پیج ها استفاده میکنند. بنابراین هر سایتی که در گوگل مشاهده میکنید همان را در فایر فاکس نیز مشاهده میکنید.

سطح دسترسی شما در سایت های نمایش داده شده در فایر فاکس به اندازه کروم است. از همین سو شما میتوانید نتایجی را که در کروم مشاهده میکنید را در کروم نیز مشاهده کنید.

نتیجه

هر دو مرورگر از قابلیت های فراوانی بهره مند هستند. فایرفاکس به حفظ حریم خصوصی و انعطاف پذیری اهمیت میدهد و در مقابل کروم رابط کاربری و امنیت بیشتری دارد. حال شما باید تصمیم بگیرید که کدام یک از مرورگر ها انتخاب مناسبی است.

سوالات متداول

رابط کاربری کروم بهتره یا فایرفاکس؟

از لحاظ رابط کاربری کروم قدرتمند تر از فایر فاکس است زیرا قابلیت ها را آسان تر فراهم میسازد.

پلاگین های فایر فاکس بیشتر است یا کروم؟

تعداد پلاگین ها یا اکستنشن های فایر فاکس بیشتر از کروم است.

امنیت گوگل بیشتر است یا فایرفاکس؟

در بخش امنیتی گوگل و فایر فاکس در یک سطح امنیتی قرار دارند. اما کروم امنیت بیشتری در حفظ پسورد ها دارد.

User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید