آیفون کیفیت بهتری داره یا شیائومی؟

آیفون بهتر است یا شیائومی؟ کدام با کیفیت تر است؟

توسط

برای همه ما این سوال پیش آمده که آیفون بهتر است یا شیائومی؟ اینکه یک موبایل بتواند نیاز های ما را به صورت کامل براورده کند بسیار مهم است. اینکه بهترین برند و مدل موبایل برای شما کدام است بستگی به هدف و اولویت های شما دارد. بنابراین در ابتدا بهتر است با مهم ترین اولویت های خرید موبایل آشنا شوید. تا بهتر بتوانید گوشی مورد نظر خود را از میان آیفون و شیائومی انتخاب کنید.

به صورت کلی در ایران سه برند محبوب در حوضه موبایل و تبلت وجود دارند که مدام در حال رقابت های تنگانگی برای رسیدن به شهرت و پیشرفت هستند. این سه ابر برند شامل آیفون شیائومی و سامسونگ میشود. ما ر اینجا قصد داریم به مقایسه آیفون و شیائومی بپردازیم. بنابراین تا پایان همراه ما باشید تا با تفاوت های سامسونگ و شیائومی در هر جهت آشنا شوید. اما در ابتدا بهتر است با آیفون و شیائومی کمی بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با شیائومی

وقتی نام شیائومی به گوشمان میخورد به یاد جدید ترین و نوکار ترین برند موبایل می افتیم. شیائومی نام یک شرکت تولید لوارم الکترونیکی در چین است که در حال حاضر به جدید ترین و قوی ترین رقیب سامسونگ و اپل تبدیل شده است. مهم ترین نکته درباره شیائومی که باعث جذب خریداران شده است. قیمت بسیار مناسب آن در برابر خدمات، کیفیت و قدرت بی نظیرش است.

برای مثال اگر بودجه شما ۵ میلیون باشد میتوانید یکی مدل های پایین سامسونگ را خریداری کنید که نسبت به خدماتی و کیفیتی که به شما ارائه میدهد قیمت بالایی دارد و میتوانید شیائومی بخرید که کیفیت و قدرت بسیار بالا ترین نسبت به سامسونگ در همان رنج قیمتی دارد.


ورود به وبسایت رسمی شیائومی


موبایل شیائومی و آشنایی با این برند
معرفی برند شیائومی و آشنایی با این برند موبایل

به صورت کلی برند هایی مانند سامسونگ بیشترین دلیل افزایش قیمت خرید شان به دلیل نام و اسم برندشان است. شما میتوانید با همان مبلغی که برای خرید سامسونگ در نظر گرفته اید مدل های بهتر و با کیفیت تر شیائومی را خریداری کنید.

شرکت شیائومی تنها شرکت سازنده موبایل و لوازم الکترونیکی است که قیمت فروش خود را نزدیک قیمت ساخت قرار میدهد.در حال حاضر شیائومی دومین برند موبایل در جهان است که از سیستم عامل اندروید بهره مند است و در حال رقابتی سنگین با سامسونگ و اپل است.

سامسونگ بهتره یا شیائومی؟ رقابت سامسونگ و شیائومی

میخواهید بدانید سامسونگ ارزش خرید دارد یا شیائومی؟

آشنایی با آیفون

آیفون از برند اپل سال ها در حال فعالیت های مداوم و برجسته است. اپل بر خلاف شیائومی از سیستم عامل IOS پیروی میکند و به صورت مستقل بر روی بهبود IOS و محصولات خود فعالیت میکند. مهم ترین دلیل محبوبیت و معروفیت آیفون و محصولات اپل امنیت آنهاست. امنیت اپل به تمام افراد ثابت شده است. اما آیا واقعا آیفون ارزش خرید دارد یا نه؟

ما هیچ وقت نمیتوانیم بگوییم که آیفون به صورت قطعی ارزش خرید دارد یا ندارد. زیرا این مورد بستگی به دلیل شما برای خرید موبایل دارد.


ورود به وبسایت رسمی اپل


معرفی کامل آیفون و آشنایی با این برند
آشنایی با موبایل آیفون و معرفی این برند

برند آیفون تنها عضو پیروی کننده از سیستم عامل IOS است که خود نیز مالکیت آن را دارد. در حال حاضر آیفون در بازار موبایل و تبلت بیشترین قیمت خرید را دارد که خرید مدل های متوسط آن از ۲۰ میلیون شروع میشود. البته قیمت های کمتر هم موجود است اما باید بدانید که ممکن است پشتیبانی و به روز رسانی در آنها قطع یا کمرنگ تر شده باشد.

مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟

میخواهید بدانید امنیت آیفون بیشتره یا اندروید؟

مقایسه شیائومی و آیفون از لحاظ ظاهری

حال وارد بحث مهم مقایسه دو برند موبایل شیائومی و اپل میشویم. اولین موردی قصد گفت و گو درباره آن را داریم ظاهر این دو موبایل است. وقتی وارد یک فروشگاه لوازم الکترونیکی میشوید اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب میکند ظاهر محصولات است.

بنابراین ابتدا بهتر است نکات مهمی را درباره تغییرات آیفون و شیائومی طی سال های متوالی بدانید. همه ما میدانیم که آیفون در تنوع ظاهری موبایل هایش یک قدم از شیائومی عقب تر است. تضویر زیر تغییرات آیفون را طی چندین سال گذشته نشان میدهد.

با توجه به این تصویر به خوبی متوجه خواهید شد که فرم موبایل های آیفون از iphone 12 تا سری های iphone 14 هیچ تغییر خاصی نداشته است. این تغییرات ظاهری تنها در تعداد دوربین ها و ابعاد موبایل بوده است و هیچ اتفاق چشم گیری در بخش پشتی یا فرم بدنه مشاهده نخواهید کرد. که این یک جنبه منفی در ایفون است که نشان میدهد به تغییرات ظاهری، به اندازه سامسونگ و شیائومی اهمیت داده نمیشود.

تصویر زیر هم نشان دهنده تغییرات شیائومی طی سال های متعدد است.

همانطور که در تصاویر بالا نیز مشاهده کردید برند شیائومی در تنوع رنگ و فرم موبایل بسیار پیشرفته است و و در بحث ظاهر از سامسونگ و آیفون بسیار حرفه ای تر است. درواقع اهمیت به ظاهر موبایل نشانه از احترام شرکت سازنده به محصولاتش و سلیقه مخاطبانش است. که آیفون به این مورد کم ترین توجه را کرده است و با توجه به تصاویری که مشاهده کردید به خوبی میتوانید مشاهده کنید که تفاوت های فراوانی در انواع مدل های شیائومی است.

مقایسه شیائومی و اندروید در خوش دست بودن

یکی از مهم ترین نکاتی که درباره تمامی موبایل ها باید در نظر بگیرید بحث خوش دست بودن آن هاست. بسیاری از موبایل ها به خوبی در دست قرار نمیگیرند و مدام از این می ترسیم که ممکن است از دست مان بیفتند و آسیب ببینند بنابراین حتما به ای نکته مهم توجه کنید. از آنجایی که میلیون ها تومن برای خرید موبایل ایده آل خود صرف میکنید بنابراین خوش دست بودن آن باید در اولویت های شما باشد.

اگر یک سری به سایت های فروشنده آیفون بزنید و به نظرات خریدارن توجه کنید مشکلی که در بسیاری از کامنت ها ذکر شده است. بحث خوش دست نبودن آیفون است. این مسئله میتواند دلایل مختلفی مانند جنس قاب موبایل، وزن و سایز آن باشد. البته این مشکل در تمامی سری های آیفون وجود ندارد اما در آخرین مدل ها مانند ۱۳ پرومکس این مورد کاملا به چشم میخورد.

آیفون بهتره یا شیائومی؟
آیفون خوش دست تره یا شیائومی؟

از سویی دیگر اگر از دوستان و آشنایان خود درباره تجربه شان از برند شیائومی بپرسید یا سری به کامنت های خریداران در سایت های فروشگاهی بزنید متوجه خواهید شد که بیشتر مدل های شیائومی مخصوصا Xiaomi Redmi Note 10 یکی از خوش دست ترین موبایل ها در میان مردم است که از محصولات سامسونگ در همین رنج قیمت بسیار بهتر و خوش دست تر است.

به این نکته توجه کنید که هیچ وقت به صورت قطعی نمیتوان گفت که یک محصول خوش دست است و دیگری نیست. اما با توجه به تجربه خریداران تعداد افرادی که از خوش دست بودن شیائومی رضایت دارند بیشتر از آیفون است و این نیز درباره سری ۱۳ و ۱۴ صدق میکند.

تفاوت اندروید و ios | فرق اپل و اندروید

میخواهید با تفاوت های اندروید و IOS آشنا شوید؟

کیفیت دوربین آیفون بهتره یا شیائومی؟

یکی دیگر از مهم ترین جنبه ها در موبایل کیفیت دوربین است. اینکه دوربین کدام یک کیفیت بهتری دارد، بستگی به مدل و برند انتخابی شما دارد. اما به صورت کلی در شیائومی اهمیت بسیاری به وضوح و زنده تر شدن رنگ ها داده شده و اما در آیفون به واقعی تر شدن رنگ ها و تصویر اهمیت داده شده است.

دوربین اصلی آیفون ۱۳ پرو مکس دارای سنسور 12 مگاپیکسلی، پیکسل‌های 1.9 میکرومتری، لنز 26 میلی‌متری با دیافراگم 1.5/f، سیستم لرزش­گیر OIS با امکان تغییر سنسور، Dual Pixel AF استکه به شما در داشتن عکس هایی با کیفیت تر و طبیعی تر یاری میرساند.

دوربین آیفون کیفیت بهتری داره یا شیائومی
دوربین آیفون بهتره یا شیائومی؟

دوربین اصلی شیائومی 12 پرو نیز دارای سنسوری 50 مگاپیکسلی، مدل Sony IMX707 با اندازه پیکسل 1.22 میکرون و اندازه سنسور 1/1.28 اینچی است. دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی شیائومی 12 پرو نیز از سنسور OmniVision OV32b40 بهره می‌برد.

همین نیز باعث افزایش کیفیت دوربین شده است. این مورد تنها در شیائومی 12 پرو وجود ندارد. بلکه در سری های دیگر شیائومی نیز میتوانید بهترین کیفیت دوربین را با پرداخت مبلغی پایین تر دریافت کنید.

اما به صورت کلی دوربین آیفون به شما در عکاسی طبیعی تر و با کیفیت تر کمک میکند. شیائومی نیز در داشتن عکس هایی زیباتر، با کیفیت و رنگ هایی بهتر یاری میرساند.

رابط کاربری آیفون بهتر است یا شیائومی

از آنجایی که آیفون تحت سیستم عامل IOS طراحی و ساخته شده و شیائومی تحت اندروید است. بنابراین تفاوت های فراوانی را در حوضه رابط کاربری مشاهده خواهیم کرد. آیفون با سال ها تجربه در حوضه موبایل و تبلت به خوبی میداند که کاربر به چه چیزی احتیاج دارد و آن را به ساده ترین شکل ممکن برایتان فراهم میسازد.

اندروید به دلیل محدود نکردن کاربران در میان مردم محبوب شده است. اما IOS به دلیل امنیت فراوانش مشهور شده. یکی از مهم ترین دلایل امنیت بالای آیفون محدودیت کاربر است. به شکل ساده تر یعنی شما برنامه های مورد نیاز خود را تنها از طریق App Store میتوانید دانلود و نصب کنید و مجوز دانلود اپلیکیشن از هیچ برنامه و وب سرویسی را ندارید.

همانطور که میدانید شرکت اپل ایران را تحریم کرده است. بنابراین ممکن است به تمامی اپلیکیشن های ایرانی دسترسی نداشته باشید.

به دلیل اینکه اندروید متعلق به Google است بنابراین برای کاربران ایرانی هیچ محدودیتی اعمال نشده است. یعنی شما میتوانید برنامه های ایرانی مورد نیازتان را از هر منبعی دانلود و استفاده کنید.

اگر به دنبال امنیت فوق العاده هستید آیفون برای شما انتخاب بهتری است اما حتما دقت کنید که بسیاری از افرادی که پیش تر از اندروید استفاده میکردند از خرید iPhone رضایت کافی ندارند زیر دسترسی هایی را که اندروید ( سامسونگ و شیائومی) برای آنها فراهم میکرد در آیفون فراهم نمیشود. اما بسیاری دیگر به این سیستم و رابط کاربری آن عادت کرده و از آن لذت میبرند.

برترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های اندروید

میخواهید با کاربردی ترین اپلیکیشن های اندرویدی آشنا شوید؟

قدرت آیفون بیشتر است یا شیائومی

در بحث قدرت به راحتی میتوانیم بگوییم که آیفون برتری دارد. آیفون اهمیت بسیاری به ایجاد فضایی بی عیب و نقص میدهد. شما میتوانید از لحاظ قدرت، کاملا به آیفون اطمینان کنید. حتی سری های قبل تر آیفون نیز در بحث قدرت شگفت انگیز بسیار قانع کننده هستند.

اما این را هم باید در نظر گرفت که قیمت آن نیز بسیار بالا تر از اندروید است. از همین سو اگر تصمیم دارید با مبلغی مناسب تر موبایل مورد نیاز خود را خریداری کنید بهترین انتخاب برند شیائومی است.

مقایسه قدرت آیفون و شیائومی
مقایسه کیفیت و قدرت دو برند شیائومی و آشفون

شاید شیائومی نتواند قدرت بی نقص آیفون را در اختیارتان قرار دهد. اما با توجه به قیمتی که پرداخت میکنید کیفیت بسیار بالایی را در اختیار شما قرار میدهد. درواقع آیفون نیز مانند سامسونگ بر اساس برند معتبر و با تجربه اش بخش از ارزش گذاری هایش را انجام میدهد.

نتیجه

ما در اینجا چند نمونه از مهم ترین مقایسه های آیفون و شیائومی را با توضیحات کامل قرار داده ایم تا به آسانی بتوانید موبایل مورد نظرتان را با اولویت های خودتان خریداری کنید و از آن رضایت کافی داشته باشید.

سوالات متداول

ظاهر آیفون بهتر است یا شیائومی؟

از لحاظ ظاهری شیائومی تنوع بیشتری دارد و اهمیت زیادی به بدنه موبایل میدهد.

دوربین شیائومی بهتر است یا آیفون؟

شیائومی به تثبیت و زیبایی رنگ ها اهمیت میدهد و آیفون به طبیعی بودن آنها اما صورت کلی آیفون کیفیت بیشتری دارد.

قدرت آیفون بیشتر است یا شیائومی؟

از لحاظ قدرت آیفون همیشه یک قدم جلوتر است. اما این را هم در نظر بگیرید که شیائومی اقتصادی ترین برند موبایل است که در کنار کیفیت فراوان قیمت مناسب تری دارد.


بیشتر بخوانید:

معرفی و دانلود بهترین اپلیکیشن های ساخت استوری: آیفون بهتر است یا شیائومی؟ کدام با کیفیت تر است؟ سامسونگ بهتره یا شیائومی؟ رقابت سامسونگ و شیائومی: آیفون بهتر است یا شیائومی؟ کدام با کیفیت تر است؟ آموزش ردیابی سیمکارت موبایل همسر: آیفون بهتر است یا شیائومی؟ کدام با کیفیت تر است؟ مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟: آیفون بهتر است یا شیائومی؟ کدام با کیفیت تر است؟
خانه اپل آیفون بهتر است یا شیائومی؟ کدام با کیفیت تر است؟

User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید