سامسونگ بهتره یا شیائومی؟ رقابت سامسونگ و شیائومی

توسط

سامسونگ بهتره یا شیائومی؟ این سوالی است که در ذهن همه افرادی که میخواهند موبایل اندرویدی خریداری کنند به وجود می آید.

ما نیز در اینجا شما را با نقاط ضعف و قوت این دو برند آشنا خواهیم کرد تا بتوانید موبایل مورد نیاز خود را به سادگی انتخاب کنید.

تا پیش از عرضه جهانی شیائومی تنها یک برند موبایل اندروید قدرتمند وجود داشت که در حال رقابت تنگا تنگ با آیفون بود.

تا اینکه خرید موبایل های شیائومی در میان مردم رواج پیدا کرد. و کم کم تبدیل به یکی از محبوب ترین برند های موبایل در جهان، به خصوص در هند، اروپا و جنوب شرق آسیا شد.

این محبوبیت به شکل شگفت انگیزی افزایش یافت. به صورتی که امروزه همه ما برای یک بار هم که شده درباره شیائومی اخباری را شنیده ایم.

شیائومی بهتر است یا سامسونگ

حال میرسیم به مهم ترین سوال درباره این دو برند موبایل؛ شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

همانطور که میدانید هر برندی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین شما باید ابتدا خواسته های خود را از یک موبایل خوب اولویت بندی کنید. سپس بر اساس آن اولویت ها موبایل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سامسونگ بهتره یا شیائومی
شیائومی بخرم یا سامسونگ کدوم بهتره

ما در اینجا مهم ترین تفاوت های شیائومی و سامسونگ را به همراه توضیحات کامل جمع آوری کرده ایم. تا بر اساس آنها تصمیم بگیرید کدام یک از برند ها برای شما مناسب است.

بنابراین تا پایان همراه ما باشید تا اطلاعات مهمی را درباره شیائومی و سامسونگ به دست آورید.

شیائومی و سامسونگ در بازار های جهانی (سامسونگ بهتره یا شیائومی)

مقدار خرید سامسونگ و شیائومی در جهان
شیائومی و سامسونگ در جهان

با افزایش محبوبیت شیائومی در میان مردم، روتین بازار های جهانی در حوضه دیجیتال متحول شد.

زیرا پیش از آن تنها دو رقیب سر سخت در برند های موبایل و تبلت وجود داشتند که شامل سامسونگ که از سیستم عامل اندروید پیروی میکرد و که آیفون و آیپد که از سیستم عامل IOS پیروی میکردند.

اما با شروع استقبال مردم از شیائومی این برند نیز تبدیل به یک رقیب برای آیفون و سامسونگ شد. به دلیل اینکه که سیستم عامل شیائومی اندروید است، بنابراین بیشتر در حال رقابت با سامسونگ است.

همانطور که در نمودار زیر نیز مشاهده میکنید شیائومی با گذشت زمان توانسته خود را به یکی از مطرح ترین برندهای دیجیتالی تبدیل کند.

این نمودار به خوبی نشان میدهد که با گذشت زمان چقدر استقبال از شیائومی افزایش یافته. با توجه به این استقبال قدرت و عملکرد در این موبایل ها نیز بهبود یافت.
وقتی خرید مردم از یک برند به صورت متوالی افزایش یابد، به این معناست که سازندگان آن به بهبود و به روز رسانی های متعدد اهمیت میدهند.

اگر به دنبال مقایسه امنیت اندروید و آیفون هستید این مقاله را پیشنهاد میکنیم: مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟

رابط کاربری سامسونگ بهتره یا شیائومی؟

سوال اصلی اینجاست. با توجه به اینکه شیائومی در حال رشد است آیا میتوان آن را به سامسونگ ترجیح داد؟ پاسخ شما در یک کلمه خلاصه میشود: تجربه!

شیائومی یک تازه کار است و توانسته با طراحی و عملکرد فوق العاده و در عین حال قدرتمندش در میان مردم رواج پیدا کند.

شیائومی می تواند در حوضه رابط کاربری زیبا و جذاب با سامسونگ رقابت کند. اما هیچ وقت نمیتوان این برند را در حوضه شناخت کاربر رقیب سامسونگ دانست.

شناخت کاربر و طراحی رابط کاربری بسیار مهم است. درواقع طراحان بر اساس آنچه کاربر به دنبالش است رابط کاربری را طراحی میکنند.

شناخت کاربر و براورده کردن آن چیزی که از هر بخش موبایلش توقع دارد، با کسب تجربه در سال های متوالی به دست می آید. بنابراین هیچ وقت نمیتوانید تجربه چند دهه فعالیت حرفه ای سامسونگ را با چند سال تجربه شیائومی مقایسه کرد.

سامسونگ رابط کاربری بهترین را دارد یاشیائومی
رابط کاربری شیائومی بهتره یا شیائومی

شاید کمی گیج شده باشید اما نگران نباشید. با یک مثال ساده این موضوع را به شما توضیح میدهیم.

برای مثال، شما به بخش گالری موبایل خود میروید تا بتوانید یک عکس را حذف کنید. در نگاه اول همه چیز زیبا و بی نظیر است.

و شما نمیتوانید از زیبایی فونت ها مرتب سازی عکس ها و کلاج کردن آن ها در گالری تان اشکال بگیرید. اما وقتی میخواهید عکس مورد نظر خود را حذف کنید، دکمه حذف را پیدا نمی کنید. اینجا دقیقا همان موضوع مهمی است که درباره شیائومی صدق میکند.

در این موبایل همه چیز مانند رنگ ها، انیمیشن ها، فونت ها و … به بهترین نحو ممکن انجام شده است؛ اما مشکل اصلی وقتی به وجود می آید که آن چیزی که به دنبالش هستید در جایی که باید باشد نیست.
شاید فکر کنید که این یک مشکل بزرگ است. درست است این یک مشکل است که باید به حتما به آن توجه شود. اما شناخت کاربر و توقعات آن با گذشت زمان به دست می آید.

بهترین رابط کاربری متعلق به گوگل است یا شیائومی؟
رابط کاربری سامسونگ بهتره یا شیائومی

به عنوان مثال اگر بخواهیم مدل های جدید سامسونگ را با دو سال پیش آن کنیم ،به راحتی تاثیر تجربه و گذشت زمان در شناخت کاربر را متوجه می شویم.

این تنها یک مثال ساده برای این است که بهتر متوجه مهم بودن این موضوع شوید.
توضیحات داده شده به این معنا نیست که شیائومی در شناخت کاربر حرفه ای نیست. اما باید بدانید که برخی مشکلات بسیار کوچک در حین انجام کار به وجود خواهد آمد که بسیاری از آنها با آپدیت کردن رفع میشود.
اما اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد و فردی هستید که به جزئیات اهمیت زیادی میدهید و برایتان مهم است که به هیچ وجه با مشکل روبه رو نشوید، حتما درباره انتخاب شیائومی بیشتر فکر کنید.

سامسونگ یا شیائومی؟ کدوم رو بخرم

از لحاظ دوربین شیائومی کیفیت دوربین بهتری دارد. اما این را هم باید در نظر بگیرید. سامسونگ نیز مخصوصا در آخرین مدل های خود توجه بسیاری به دوربین کرده است، به صورتی که که گلکسی S22 اولترا قابلیت زوم بسیار قابل توجهی دارد که حتی ایفون هم از آن بهره مند نیست.

یکی دیگر از مهم ترین نکات این است که دوربین سلفی سامسونگ کیفیت بهتری نسبت به دوربین سلفی شیائومی دارد.

با این حال دمی نوت ۱۰ پرو در گوشی های شیائومی، یکی از بهترین گزینه هاست که نسبت به قیمتش کیفیت خوبی دارد و میتواند انتخابی عالی برای شما باشد.

کدام رو بخرم سامسونگ یا شیائومی
شیائومی یا سامسونگ. کدام بهتر است؟

بنابراین اگر برایتان دوربین سلفی مهم است سامسونگ انتخاب بهتری است و در زمینه سلفی یک قدم جلوتر از شیائومی است. اما در بخش دوربین پشت شیائومی بازخورد بهتری دارد.

به صورت کلی اگر هدف شما این چند مورد است شیائومی انتخاب بهتری است:

  • طراحی رابط کاربری زیبا
  • خوش دست بودن
  • قیمت مناسب تر
  • استفاده برای کار های روزانه
  • دوربین( عقب ) قدرتمند نسبت به قیمت آن
  • تجربه بهتر به دلیل افکت های مختلف و منحصر به فرد
  • شارژ سریع
  • قدرت بالا در مقایسه با قیمت آن

اگر اولویت های شما هنگام خرید موبایل شامل موارد زیر میشود سامسونگ انتخاب بهتری است:

  • نداشتن مشکل و باگ در هنگام استفاده
  • معتبر بودن در زمینه ارائه خدمات
  • دوربین سلفی بهتر
  • دسترسی پذیری بهتر به تمام امکانات
  • تنوع در محصولات
  • ارتباط بهتر با گوگل
  • قدرت زوم بهتر در آخرین مدل ها
  • داشتن قدرت بهتر در نگه داری شارژ

اگر به دنبال مقایسه اندروید و آیفون هستید این مقاله را پیشنهاد میکنیم: تفاوت اندروید و ios | فرق اپل و اندروید

شیائومی قوی تره یا سامسونگ؟

همانطور که پیش تر گفتیم در بخش قدرت و سرعت سامسونگ و شیائومی تقریبا وضعیت یکسانی دارند. و برای کار های روزانه تغییرات خاصی را مشاهده نمیکنید. در واقع به دلیل اینکه هر دو این برند ها از سیستم عامل اندروید استفاده میکنند، بنابراین شباهت بسیاری در کارایی دارند.
در بحث زیبایی و و روان بودن میتوان گفت شیائومی یک قدم جلو تر است. در بحث ارتباط با کاربر نیز سامسونگ قدرتمند تر است.

اما به صورت کلی نمیتوان با اعتماد کامل گفت که سامسونگ از شیائومی بهتر است. چرا که در برخی موارد مانند کیفیت تصویر، قیمت مناسب و کیفیت دوربین شیائومی بهتر است و در بحث قدرت، ارتباط بهتر با کاربر و داشتن سیستمی بدون هیچ مشکل نرم افزاری، امنیت و کیفیت بهتر دوربین سلفی سامسونگ جلوتر است.

سامسونگ قوی تره یا شیائومی
شیائومی قوی تره یا سامسونگ؟

شیائومی یک برند تازه کار است اما با این حال پیشرفت بسیاری داشته، به گونه ای که به یکی از بزرگ ترین رقبای سامسونگ تبدیل شده.

شاید با خود فکر کنید که شیائومی به دلیل تازه کار بودن نمیتواند نیاز های شما را براورده کند و مشکلات بسیاری را در حین کار به وجود می آورد. شاید برخی مشکلات بسیار کوچک به وجود دارد که حتی به چشم نخورد. اما نقص های فنی در تمام موبایل ها وجود دارد.

بعضی برند ها مانند سامسونگ به دلیل تجربه بیشتر بسیاری از نقص ها را در طول فعالیت خود از بین برده اند و برخی دیگر مانند شیائومی به دلیل تجربه کم تر با آپدیت دادن و به روز رسانی های متعدد این مشکلات را برطرف میکنند.

حال باید توقعات خود را بر اساس ویژگی های هر کدام اولویت بندی کنید و حتما از تجربیات دیگران در هنگام خرید موبایل استفاده کنید.

شیائومی ارزش بیشتری داره یا سامسونگ؟

همانطور که می دانید بیشترین دلیل محبوبیت شیائومی ساخت گوشی های با کیفیت با قیمتی ارزان تر از سامسونگ است. یکی از محبوب ترین سری های شیائومی که در حال رقابت با سامسونگ است سری ردمی است.

این سری از گوشی های شیائومی به دلیل قیمت مناسب و کیفیت خوب مورد استقبال مردم قرار گرفته است. یکی از شیک ترین مدل های شیائومی Redmi Note 11 Pro است که بسیار زیبا و پرطرفدار است.

تصویری از Redmi Note 11 Pro
تصویری از Redmi Note 11 Pro

یکی دیگر از مهم ترین عواملی که شیائومی را برتر از سامسونگ نشان میدهد تبلیغات است

سامسونگ هر ساله در حال تبلیغات گسترده بر روی محصولاتش است. چه در رسانه های خارجی و چه در رسانه های فارسی زبان اما شیائومی هیچ گاه سطح تبلیغاتی خود را در حد سامسونگ قرار نداده و با این حال تبدیل به بزرگترین رقیب سامسونگ شده.

این یکی از نشانه هایی است که نشان میدهد شیائومی با تبلیغات در میان مردم محبوب نشده است. بلکه با کارایی درست و طراحی منحصر به فرد باعث شده که کاربران آن را به دوستان خود معرفی کنند و به همین ترتیب در لیست پر طرفدار ترین محصولات دیجیتالی قرار گیرد.

از سویی دیگر پرچم داران سامسونگ نسبت به پرچمداران شیائومی برتری دارند. نمایشگر و دوربین سلفی سامسونگ بهتر از شیائومی است. سامسونگ از سطح امنیت بیشتری برخوردار است. شاید مجبور باشید برای سامسونگ مبلغ بیشتری پرداخت کنید اما خرید آن به شما اطمینان خاطر میدهد.

پرچم دار سامسونگ samsung s22-ultra
Samsung s22 ultra

سامسونگ محصولات مختلفی را از جمله هدست، ساعت و محصولات دیجیتالی دیگر ارائه میدهد که این نشانه از اعتماد سامسونگ به محصولات خودش است. همچنین سامسونگ همکاری وسیعی را با گوگل انجام میدهد و این نشان میدهد که گوگل یعنی مالک اندروید اعتماد کافی را به سامسونگ دارد.

وقتی یک محصول از سوی سیستم عامل تایید میشود به این معناست که بهترین انتخاب برای خریداران است و در هنگام خرید جای هیچ شکی وجود نخواهد داشت.

یکی دیگر از بهترین نکات درباره سامسونگ این است که سامسونگ یک محصول تضمین شده است. به این معناست که پس از خرید و استفاده از این محصول به صورت کامل اطمینان حاصل میکنید که هیچ مشکلی از سوی شرکت سازنده به وجود نخواهد آمد.

نتیجه

به صورت کلی شیائومی نسبت به قدرت و کیفیتی که ارائه میدهد قیمت بسیار خوب و به صرفه ای دارد. شیائومی در بخش طراحی، زیبایی، رابط کاربری جذاب، ساخت سیستمی جذاب و خاص بسیار درخشیده است و در این زمینه ها یک قدم از سامسونگ جلوتر است.

اما سامسونگ در داشتن سیستمی بی عیب و نقص، شناخت کاربر، قدرت بالا، ضمانت از سوی سازنده، تنوع بسیار در عرضه محصولات، همکاری فراوان با گوگل و همگام سازی بهتر با اندروید و داشتن چند دهه تجربه در عرضه موبایل یک قدم از شیائومی جلوتر است.

اگر میخواهید موبایلی برای گیم، یا کار های روزانه خریداری کنید بهترین راه مشورت با افرادی است که از برند مورد نظر شما استفاده میکنند.

شما میتوانید به سایت های فروشگاهی معتبر مراجعه کنید و در بخش نظرات، از تجربیات خریداران پس از استفاده ازموبایل بهره مند شوید.

امیدواریم توضیحات داده شده کمک کوچکی در راستای انتخاب بهتر موبایل مورد نظرتان کرده باشد.


بیشتر بخوانید:

آموزش ردیابی سیمکارت موبایل همسر: سامسونگ بهتره یا شیائومی؟ رقابت سامسونگ و شیائومی بهترین روش کنترل اینستاگرام کودکان از دور: سامسونگ بهتره یا شیائومی؟ رقابت سامسونگ و شیائومی دانلود نرم افزار کنترل گوشی همسر مخفی: سامسونگ بهتره یا شیائومی؟ رقابت سامسونگ و شیائومی کنترل گوشی سامسونگ برای والدین | برنامه ردیاب فرزند: سامسونگ بهتره یا شیائومی؟ رقابت سامسونگ و شیائومی
خانه اندروید سامسونگ بهتره یا شیائومی؟ رقابت سامسونگ و شیائومی

User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید