چطور امنیت فیس بوک را افزایش دهیم؟

توسط

اگر شما هم از فیس بوک استفاده میکنید حتما تا به حال از خود پرسیده اید که چطور میتوان امنیت فیسبوک را افزایش داد؟ به همین دلیل ما در اینجا بهترین و موثر ترین راهکار های افزایش امنیت فیس بوک را قرار داده ایم تا بتوانید به افزایش امنیت فیسبوک خود کمک کنید. اما اگر تازه از فیسبوک استفاده میکنید بهتر است ابتدا بیشتر با آن شوید.

فیس بوک چیست؟

فیس بوک یک سرویس شبکه اجتماعی است که در سال ۲۰۰۴ توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادواردو ساورین، اندرو مک‌کالم، داستین موسکوویتز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد ساخته شد.

فیس بوک ابتدا فقط برای دانشجویان دانشگاه هاروارد در دسترس بود. سپس برای چند دانشگاه دیگر قابل استفاد نیز شد و با گذشت مدتی استفاده از آن برای تمام افراد جامعه مجاز شد.

افزایش فیس بوک چیست؟
فیس بوک چیست و روش های افزایش امنیت فیس بوک

امنیت فیس بوک

فیس بوک در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که اطلاعات کاربرانش را در اختیار دولت های مختلف میگذاشته است.

فقط در نیمه اول سال ۲۰۱۳ چندین دولت درخواست اطلاعات ۳۸ هزار کاربر را به فیس بوک داده اند و فیس بوک نیز با ۸۰ درصد آنها موافقت کرده و اطلاعات را در اختیار شان قرار داده است. بر اساس گزارشات متعدد حدود ۷۴ کشور درخواست اطلاعات چند هزار کاربر را از فیس بوک داشته اند که بیش از نیمی از این درخواست ها مربوط به ایالات متحده آمریکا بوده.

امنیت فیس بوک چقدر است؟
درباره امنیت فیس بوک بیشتر بدانید

همچنین مقامات ترکیه درخواست اطلاعات ۱۷۳ کاربر فیسبوک را از این وبگاه داشتند، که فیسبوک به ۴۵ مورد از آن‌ها پاسخ داده‌ است. دولت بریتانیا نیز ۲۳۰۰ درخواست در این زمینه داشته‌است که فیس بوک اطلاعات ۶۸٪ کاربران درخواست شده را برایشان ارسال کرده.

اطلاعات ارسال شده برای دولت مداران مربوط به تهدید کودکان و شرایط اضطراری بوده است. همچنین این اطلاعات در جهت دستیابی به « هدف دولت ها برای بهبود شرایط » بسیار مفید بوده است.

فیس بوک در واکنش به شایعات و گزارشات مبنی بر همکاری با دولت ها

افزایش امنیت فیس بوک با رمز عبور قوی

همانطور که در وبلاگ افزایش امنیت توییتر و افزایش امنیت ایمیل نیز گفتیم انتخاب یک رمز عبور قوی و مناسب راحت ترین روش افزایش امنیت است.رمز عبور دقیقا مانند سیستم امنیت یک ساختمان میماند . هر چه یک ساختمان سیستم امنیتی قوی تری داشته باشد کمتر در معرض خطر قرار میگیرد.

حفظ امنیت فیس بوک با پسورد قوی
افزایش امنیت با انتخاب رمز قوی در فیس بوک

اگر میخواهید از هر جهت یک اکانت فیس بوک امن داشته باشید سعی کنید سخت ترین پسورد را برای اکانت خود انتخاب کنید تا هیچ فردی نتواند وارد حساب کاربری شما شود. به محض وارد شدن یک فرد به حساب کاربری شما او به راحتی میتواند به سراسر اطلاعات شما دسترسی داشته باشد و از اکانت شما هر استفاده ای که میخواهد بکند. پس سعی کنید در وارد کردن پسورد خود دقت کافی داشته باشید تا با مشکل رو به ور نشوید.

چطور یک رمز عبور قوی انتخاب کنیم؟

حال میرسیم به سوال اصلی ؛ چطور یک رمز عبور قوی انتخاب کنیم؟ اگر بخواهیم صادق باشیم باید بدانید که مهم ترین ویژگی یک پسورد قوی این است که غیر قابل حس زدن باشد. برنامه ها و سیستم هایی وجود دارند که به با دادن اطلاعات شخصی یک فرد به آنها پسورد او را حدس میزنند. بنابراین این از اطلاعات شخصی خود را در پسورد فیس بوک تان استفاده نکنید. زیرا حدس آن برای افراد سودجو و سیستم های ردیاب پسورد بسیار آسان است.

آموزش انتخاب رمز عبور قوی در فیس بوک
چطور رمز عبور قوی برای فیس بوک انتخاب کنیم

از دیگر نکاتی که باید هنگام انتخاب رمز عبور قوی برای فیس بوک در نظر بگیرید شامل:

  • رمز عبور تان ۸ حرف یا بیشتر باید
  • از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی نیز استفاده کنید
  • از حروفی که راحت نمی توان آنها را حدس زد مانند @ ، * ، # استفاده کنید.
  • پسورد تان حاوی اعداد باشد
  • پسورد فیس بوک تان مشابه پسورد بقیه اکات هایتان در شبکات اجتماعی نباشد

غیر فعال کردن Active Session برای افزایش امنیت فیس بوک

غیر فعال کردن Active Session به شما کمک میکند تا بتوانید زمان آنلاین یا آفلاین شدن خود را مخفی کنید. این گونه فرد هکر متوجه نمیشود که چه زمانی در فیس بوک هستید یا نیستید.

افزایش امنیت با غیر فعال کردن Active Session فیس بوک
غیر فعال کردن Active Session در فیس بوک برای افزایش امنیت

به صورت پیش فرض Active Session در فیس بوک هر فردی فعال است و زمان آنلاین شدن او قابل مشاهده است. بنابراین برای غیر فعال کردن این ویژگی به بخش تنظیمات بروید و آن را غیر فعال کنید.

به صورت کلی با پنهان کردن اطلاعات و زمان بازدید خود در فیس بوک میتوانید امنیت خود را تامین کنید و از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

روی هر لینکی کلیک نکنید!

همانطور که در وبلاگ های قبل گفتیم لینک ها بزرگترین منابع تخریب کننده هستند. بسیاری از خطرات از سوی لینک هایی هستند که در طول روز از هر منبعی دریافت میکنیم.

برای مثال لینک های تبلیغاتی چه در فضای مجازی و لینک هایی که از طریق پیامک به سیمکارت ارسال می شوند نمونه بارز لینک های تخریب کننده هستند. مطمئنا تمام لینک های تبلیغاتی مضر نیستند. اما بهتر است روی لینک هایی که نمیتوانید صحت و سلامتشان را تشخیص دهید کلیک نکنید.

افزایش امنیت فیس بوک با کلیک نکردن روی لینک ها
روی هر لینکی نزنید تا امنیت فیس بوک تان حفظ شود

برای مثال ممکن است شما یک لینک مربوط به فروشگاه موبایل دریافت کنید. اما محتوای لینک هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه مربوط به فروشگاه موبایل است وجود ندارد. در این زمان بهتر است نسبت به کلیک کردن روی آن کمی فکر کنید.

اگر میخواهید امنیت تان به خطر نیفتد روی هیچ لینکی از منابع نامشخص کلیک نکنید . حتی اگر لینکی که برایتان ارسال شده از طرف یک دوست باشد . زیرا ممکن است دوست شما هم خبری از هدف آن سایت نداشته باشد و صرفا برای کمک به شما برایتان ارسال کند.

وارد کردن شماره موبایل در فیس بوک

یکی از بهترین روش های افزایش امنیت فیس بوک وارد کردن شماره موبایل است.وقتی شما شماره موبایل خودتان را در فیس بوک تایید کنید . اینگونه با هر بار وارد شدن باید کد تاییدی که به شماره تان می آید را وارد فیس بوک کنید و در غیر این صورت اجازه ورود نخواهید داشت. بنابراین اگر فردی بخواهد بدون اطلاع شما وارد اکانت تان شود باید شماره شما را وارد و کد تایید را نیز دریافت کند که با این حال نمیتواند زیرا فقط شما میتوانید پیامک حاوی کد ورود را دریافت کنید.

وارد کردن شماره موبایل در فیس بوک برای افزایش امنیت
برای افزایش امنیت فیس بوک شماره موبایل تان را وارد کنید

برای انجام این کار فقط کافی است وارد Account Setting فیس بوک شوید و روی موبایل کلیک کنید و شماره خود را وارد کنید. در آخر نیز کد تاییدی که به صورت پیامک برایتان ارسال میشود را نیز وارد کنید.

فعال سازی قابلیت Private Browsing یا Incognito

اگر شما هم جز افرادی هستید که از مرورگر برای ورود به فیس بوک استفاده میکنید بنابراین این راه حل میتواند کمک بزرگی به شما بکند.شما باید به بخش تنظیمات گوگل بروید و تنظیم کنید که پسورد فیس بوک در گوگل ذخیره نشود.

اگر این قسمت را غیر فعال کنید دیگر رمز فیس بوک تان ذخیره نمیشود و برای هربار وارد شدن به فیس بوک باید پسورد تان را وارد کنید از همین سو اگر فردی به گوگل شما دسترسی داشته باشد نمیتواند وارد فیس بوک تان شود زیرا شما پسورد خود را از گوگل خارج کرده اید.

قابلیت Private Browsing یا Incognito را برای افزایش امنیت فیس بوک فعال کنید
فعال سازی Private Browsing یا Incognito در مرورگر برای افزایش امنیت فیس بوک

نتیجه

روش های مختلفی برای افزایش امنیت فیس بوک وجود دارد که ما در اینجا بهترین و مهم ترین آنها را برای شما به صورت کامل قرار داده ایم.

اگر راه حل های بالا به شما کمک کرد خوشحال می شویم با نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متد اول

بهترین روش افزایش امنیت فیس بوک چیست؟

بهترین روش افزایش امنیت فیس بوک افزایش امنیت موبایل است.شما اگر بتوانید از گوشی خود در برابر خطرات مراقبت کنید میتوانید از فیس بوک و اکانت خود نیز مراقبت کنید.

راحت ترین روش افزایش امنیت فیس بوک چیست؟

راحت ترین روش افزایش امنیت فیس بوک انتخاب یک پسورد مناسب برای فیس بوک تان است.

چطور از مخرب بودن لینک ها با خبر شویم؟

یکی از ساده ترین روش تشخیص لینک خوب و بد دقت کردن به اسم لینک و محتوای آن است.


بیشتر بخوانید:

۱۰ روش مهم برای افزایش امنیت توییتر: چطور امنیت فیس بوک را افزایش دهیم؟ آیا توییتر می تواند ردیابی و هک شود؟: چطور امنیت فیس بوک را افزایش دهیم؟ روش های افزایش امنیت محتوا در فضای مجازی: چطور امنیت فیس بوک را افزایش دهیم؟ امنیت ایمیل | روش های بالا بردن سطح امنیت ایمیل: چطور امنیت فیس بوک را افزایش دهیم؟
برنامه ی کنترل موبایل از راه دور فرزندان

.برای دانلود و نصب اپلیکیشن کنترل موبایل و ایمیل فرزند روی دکمه دانلود کلیک کنید.


خانه اپل چطور امنیت فیس بوک را افزایش دهیم؟
User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید