۱۰ روش مهم برای افزایش امنیت توییتر

توسط

توییتر یکی دیگر از محبوب ترین و پر کاربر ترین شبکات اجتماعی است و همین نیز باعث هجوم انواع خطرات به این اپلیکیشن شده است. بنابراین افزایش امنیت خود در توییتر بسیار مهم است. به همین دلیل ما در اینجا مهم ترین و اساسی ترین روش های افزایش امنیت در توییتر را قرار داده ایم.

۱. انتخاب پسورد قوی برای توییتر

انتخاب یک پسورد خوب و قوی در افزایش امنیت توییتر تان دارد. اگر بتوانید یک رمز قوی برای حساب کاربری تان انتخاب کنید میتوانید از در امان بودن اطلاعات شخصی تان اطمینان حاصل کنید.

همچنین سعی کنید رمز عبور توییتر خود را خاص انتخاب کنید تا اگر توییترتان هک شد نتوانند به اکانت های دیگر تان دسترسی داشته باشند.

پسورد قوی برای توییتر
پسورد قوی برای اکانت توییتر انتخاب کنید

برای افزایش امنیت توییتر تان یک پسورد قوی برای اکانت تان انتخاب کنید. برای انتخاب یک پسورد خوب به نکات زیر توجه کنید:

  1. سعی کنید هم از حروف انگلیسی کوچک استفاده کنید و هم از حروف بزرگ . این گونه تنوع در رمز عبور بیشتر میشود.
  2. حروف پسوردتان باید بیش از ۸ حرف باشد.
  3. برای قوی تر کردن رمز تان از حروفی مانند ؟، !، @ یا # استفاده کنید.
  4. از اطلاعات خود در رمزتان استفاده نکنید.برای مثال نام یا نام خانوادگی تان در پسورد نباشد زیرا اگر فردی از اطلاعات شخصی شما آگاه باشد میتواند رمز عبورتان را حدس بزند.
  5. پسوردتان مشابه رمز اکانت های اجتماعی دیگرتان نباشد زیرا اگر فردی رمز یکی از حساب های کاربری تان را بداند میتواند به اکانت توییترتان نیز دسترسی داشته باشد.
  6. سعی کنید از حروف پشت سر هم برای مثال ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰ استفاده نکنید. زیرا حدس زدن آن بسیار آسان است.

۲. تاثیر حفظ امنیت موبایل در افزایش امنیت توییتر

یکی از نکاتی که باید درباره افزایش امنیت توییتر بدانید این است که هر چه امنیت موبایل تان بیشتر باشد مقدار خطراتی که ممکن است در کمین شما باشد کاهش میابد. نکات مختلفی برای افزایش امنیت گوشی وجود دارد که ما در اینجا مهم ترین آنها را جمع آوری کرده ایم.

افزایش امنیت توییتر با حفظ امنیت گوشی
حفظ امنیت موبایل و افزایش امنیت توییتر

برای حفظ امنیت توییترتان ابتدا باید امنیت موبایل خود را تامین کنید.برای حفظ امنیت گوشی تان باید به نکات زیر توجه کنید:

  • از نصب اپلیکیشن های نامطمعن دوری کنید.
  • فایل ها و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع مطمعن نصب کنید.
  • از دادن دسترسی های بی دلیل به هر برنامه ای دوری کنید.
  • به روزرسانی کردن مستمر دستگاه تان زیرا برخی از بروزرسانی ها برای از بین بردن نقص های امنیتی است.
  • حذف برنامه های غیر ضروری از روی موبایل تان.
  • اهمیت به ارور های (سپر ایمنی فروشگاه پلی).
  • قرار ندادن اطلاعات در اختیار دیگران.
  • رمز گذاری روی موبایل خود.

۳. نصب توییتر اصلی و افزایش امنیت

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که گاهی هکر ها برای هک کردن افراد اقدام به ساخت برنامه هایی با نام توییتر یا هر اپلیکیشن مشهوری میکنند و افراد با نصب این نرم افزار ها اطلاعات شخصی خود را به خطر می اندازند.زیرا این نوع برنامه ها صرفا ظاهری شبیه به توییتر دارند اما در واقع برای به دست آوردن اطلاعات دیگران ساخته شده است.

توییتر اصلی را نصب کنید
توییتر اصلی را برای افزایش امنیت نصب کنید

بنابراین حتما اپلیکیشن های مورد نیاز خود را به صورت اورجینال دانلود و نصب کنید و همچنین از صحت و سلامت منبع نصبتان اطمینان حاصل کنید.

به صورت کلی میتوان گفت که نصب هر نسخه از یک اپلیکیشن به جز نسخه اصلی آن ضمانت سازنده در برابر حفظ اطلاعات شما را ندارد . بنابراین سعی کنید تمام اپلیکیشن های مورد نیاز خود را به صورت اورجینال دانلود و نصب کنید تا بعد ها به مشکل بر نخورید و از حفظ کامل اطلاعاتتان توسط سازندگان اطمینان داشته باشید.

4. هرگز اطلاعات شخصی خود را در توییتر به اشتراک نگذارید

اگر اطلاعات شخصی خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید این گونه راه را برای هکر ها آسان میسازید.زیرا آنها با جمع آوری اطلاعات شخصی شما به راحتی میتوانند از پسورد شما آگاه شوند.

اشتراک نگذاشتن اطلاعات شخصی
هرگز اطلاعات شخصی را به اشتراک نگذارید

به صورت کلی چه در توییتر و چه در تمام اپلیکیشن های مشهور جهان سعی کنید اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. زیرا بسیاری از افراد به دلیل اشتراک گذاری حریم شخصی و اطلاعات حساس خود با افرادی که نمیشناسند بسیار در خطر افتاده اند و امنیت اکانتشان را از دست داده اند.همچنین باید بدانید که توییتر به صورت رایگان ارضه شده است بنابراین لزومی بر پرداخت هیچ گونه هزینه ای ندارد و نباید اطلاعات حساب بانکی تان را وارد توییتر یا هر اپلیکیشنی که نیازی به پرداخت آنلاین ندارد وارد کنید.

بنابراین نگه داری و اشتراک نگذاشتن اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کمک بزرگی به افزایش امنیت توییتر میکند.

۵. از نصب برنامه های نامطمئن خودداری کنید

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که کاربران گوشی های هوشمند مرتکب می شوند نصب برنامه های نامطمئن است. شما باید قبل از دانلود هر اپلیکیشنی از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

از نصب برنامه های نامطمئن دوری کنید
برنامه های نامطمئن نصب نکنید

بسیاری از برنامه ها درقالب اپلیکیشن های شناخته شده ساخته میشوند و برای به دست آورد اطلاعات دیگران عرضه شده اند. بنابراین سعی کنید ابتدا از واقعی و اورجینال بودن برنامه مطمعن شوید و سپس آن را نصب کنید تا اطلاعات و حساب های کاربری تان در امان باشد.

۶. از منابع نصب خود مطمئن شوید

یکی دیگر از مهم ترین عواملی که باعث کاهش امنیت اکانت توییتر میشود نصب برنامه های مختلف از منابع نامطمئن است.این اتفاق معمولا برای کاربران اندروید رخ میدهد و افراد به دلیل نصب برنامه ای از منبعی به غیر از فروشگاه پلی امنیت خود را به خطر می اندازند.

نصب برنامه از منابع مطمئن
از منابع اصلی بنامه نصب کنید

به صورت کلی اگر برنامه را به غیر از فروشگاه پلی از منبع دیگری دانلود و نصب کنید گوگل هیچ ضمانتی برای سالم بودن آن اپلیکیشن نمیکند زیرا شما با تصمیم خودتان اقدام به نصب برنامه از منابع ناشناخته کرده اید و خودتان امنیت گوشی و اکانت های خود را به خطر انداخته اید.

۷. روی هر لینکی کلیک نکنید

یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات کلیک کردن روی هر لینک دریافتی از منابع نامشخص است.این لینک ها به راحتی میتوانند امنیت شما را به خطر بیندازند و به اکانت هایتان دسترسی داشته باشند.

روی هر لینکی کلیک نکنید
روی هر لینکی کلیک نکنید تا امنیت توییتر به خطر نیفتد

به هیچ عنوان روی لینک ها ناشناخته ای که از منابع نامشخص دریافت میکنید کلیک نکنید. زیرا حتی اگر لینک را در اینستاگرام یا توییتر دریافت کرده باشید آن کمپانی هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد زیرا آن لینک نه از طرف کمپانی است و حتی دانلود هر فایلی از آن لینک ها و نصب آن کاملا بر عهده خودتان است و اگر امنیت اکانت ها یا اطلاعاتتان توسط لینک به خطر به خطر بیفتد کمپانی هیچ ضمانتی در قبال آن نمیکند.

به صورت کلی هیچ وقت روی لینک های تبلیغاتی یا لینک های توصیه شده توسط افراد ناشناخته کلیک نکنید زیرا تمام عواقب آن بر عهده شماست.

۸. برای افزایش امنیت توییتر رمز عبور توییتر خود را تغییر دهید

برای افزایش امنیت توییتر خود هر ۳ یا ۶ ماه یک بار رمز عبورتان را تغییر دهید. اگر فردی به هر روشی به رمز عبور شما دسترسی پیدا کند به راحتی میتواند هر محتوایی را از طرف شما در توییتر آپلود کند . به همین دلیل اگر رمز عبورتان را پس از مدتی تغییر دهید این گونه از دسترسی آن فرد به حساب کاربری تان جلوگیری میکنید .

رمز عبور توییتر را تغییر دهید
پسورد اکانت توییتر را عوض کنید

بنابراین میتوان نتیجه گرفت که رمز عبور هر فرد نقش بزرگی در حفظ امنیت توییتر او دارد هر چه بیشتر و به صورت مداوم رمز عبور تان را تغییر دهید بهتر میتوانید از اکانت خود مراقبت کنید و امنیت توییتر خود را افزایش دهید.

۹. ویژگی Protect your tweets را فعال کنید

تجربه نشان میدهد هر چه اطلاعات شخصی خود را کمتر در اختیار دیگران قرار دهید بیشتر میتوانید از امنیت خودتان محافظت کنید.

یکی از بهترین روش ها برای حفاظت از اکانت توییتر فعال کردن قابلیت Protect your tweets است. با این ویژگی میتوانید توییت های خود را به صورت خصوصی نگه دارید و فقط افرادی که از قبل شما را دنبال کرده اند میتوانند توییت های بعدی شما را مشاهده کنند. همچنین افراد از آن پس در صورتی که شما درخواستشان را قبول کنید میتوانند توییت های شما را مشاهده کنند.

برای فعال کردن ویژگی Protect your tweets در توییتر باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

فعال سازی Protect-your-tweets در توییتر
قابلیت Protect yourt weets را فعال کنید
  1. ابتدا وارد تنظیمات حریم خصوصی و ایمنی (setting and Privacy) شوید.
  2. سپس روی گزینه( Privacy and safety ) بزنید.
  3. در آخر گزینه Protect your tweets را فعال کنید.

با فعال سازی این گزینه میتوانید از امن بودن اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید و خودتان انتخاب کنید که چه افرادی توییت های شما را مشاهده کنند.

۱۰. موقعیت مکانی خود را در توییتر خاموش کنید

اگر شما هم موقعیت مکانی خود را در توییتر فعال کرده اید باید این را بدانید که لوکیشن شما در دسترس همه افرادی که توییت های شما را مشاهده می کنند قرار میگیرد و میتوانند آن را مشاهده کنند ، اگر شما هم جز افرادی هستید که مرتبا در توییتر فعالیت میکنید و نمیخواهید اطلاعات موقعیت مکانی تان را کسی مشاهده کند می توانید طبق مراحل زیر آن را غیر فعال کنید:

خاموش کردن لوکیشن در توییتر
موقعیت مکانی را در توییتر خاموش کنید
  1. به بخش Privacy and safety settings بروید
  2. به قسمت Your Tweets بروید
  3. اکنون هر بخش از اطلاعاتتان را که میخواهید غیر فعال کنید تا در دسترس دیگران و افرادی که نمیشناسید قرار نگیرد.

با انجام این کار میتوانید از در دسترس نبودن لوکیشن تان اطمینان حاصل کنید و امنیت اکانت خود را افزایش دهید.

نتیجه

روش های مختلفی برای افزایش امنیت توییتر وجود دارد که شما باید سعی کنید به آنها اهمیت دهید زیرا به خطر افتادن اکانت توییتر هر فرد ممکن است موجب به خطر افتادن بقیه حساب های کاربری او شود.


سوالات متد اول

بهترین روش افزایش امنیت توییتر چیست؟

بهترین روش افزایش امنیت توییتر حفظ امنیت موبایل است زیرا با به خطر افتادن امنیت موبایل اطلاعات توییتر و اکانتتان نیز به خطر می افتد

ساده ترین روش افزایش امنیت توییتر چیست؟

ساده ترین روش افزایش امنیت توییتر انتخاب یک پسورد مناسب و قوی برای حساب کاربری تان است.این راحت ترین راهکار است که هر فردی میتواند انجام دهد.

چرا باید امنیت توییتر را افزایش دهیم؟

به صورت کلی اکانت های اجتماعی هر فرد جز اطلاعات شخصی او هستند و از بین رفتن امنیت آنها میتواند ضرباتی به مشهوریت یا کسب و کار او بزند به همین دلیل افزایش امنیت توییتر بسیار مهم است.


بیشتر بخوانید:

آیا توییتر می تواند ردیابی و هک شود؟: ۱۰ روش مهم برای افزایش امنیت توییتر بهترین روش افزایش امنیت در تلگرام: ۱۰ روش مهم برای افزایش امنیت توییتر روش های جلوگیری از هک اینستاگرام: ۱۰ روش مهم برای افزایش امنیت توییتر
برنامه ی کنترل موبایل از راه دور فرزندان

.برای دانلود و نصب اپلیکیشن کنترل موبایل و ایمیل فرزند روی دکمه دانلود کلیک کنید.


خانه اپل ۱۰ روش مهم برای افزایش امنیت توییتر
User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید