روش بالا بردن امنیت ایمیل

امنیت ایمیل | روش های بالا بردن سطح امنیت ایمیل

توسط

 حفظ امنیت ایمیل بسیار مهم و حیاتی است. زیرا امروزه تمام اطلاعات و رمز های یک فرد در ایمیل او خلاصه میشود.

برای مثال شما برای دانلود اپلیکیشن ، بازی ، فیلم ، عکس ، جست و جو در اینترنت و ثبت نام در برنامه های مختلف مانند اینستاگرام باید از ایمیل تان استفاده کنید.به همین دلیل اگر امنیت ایمیل تان به خطر بیفتد به این معناست که تمام اطلاعاتتان به خطر افتاده است.

برای مثال اگر ایمیل تان هک شود فرد هکر به راحتی میتواند وارد اینستاگرام تان شود و به اطلاعات شخصی تان دسترسی داشته باشید. به همین دلیل حفظ امنیت ایمیل بسیار مهم است و ما تصمیم داریم در اینجا با روش های بالا بردن امینت ایمیل آشنا شویم و به شما کمک کنیم از اطلاعات خود در برابر خطرات حفاظت کنید.

۱. رفع مشکلات امنیتی ایمیل برای حفظ امنیت ایمیل

وقتی وارد بخش تنظیمات جیمیل شوید اولین گزینه ای که مشاهده میکنید Critical security issues found است. در این قسمت گوگل توصیه های برای ارتقا امنیت به شما میکند که با استفاده از آنها میتوانید در مقابل خطرات از ایمیل خود مراقبت کنید.

برای مشاهده و ارتقا موارد فقط کافیست روی گزینه Take action کلیک کنید تا وارد صفحه Security Checkup شوید . در اینجا باید سعی کنید طبق مراحل پیشنهادی گوگل پیش بروید تا حساب کاربری تان امن بماند.

رفع مشکل امنیتی ایمیل
رفع مشکلات امنیتی در ایمیل

شما باید تمام نقص های امنیتی اکانت گوگل خود را بر طرف کنید تا از هر جهت امن باشید.وقتی مشکلات امنیتی را به طور کامل بر طرف کنید و گوگل در بخش تنظیمات رنگ سبز را به شما دهد به این معناست که شما اکانت خود را به صورت کامل امن کرده اید و احتمال اینکه به خطر بیفت بسیار کم است.

اگر طبق راهنمایی های گوگل همه مراحل را به درستی انجام دهید مطمعن باشید از خطرات در امان خواهید بود. به صورت کلی هر چه بیشتر به توصیه های گوگل عمل کنید بهتر میتوانید از اکانت خود و اطلاعات تان مراقبت کنید.

۲. شناسایی دستگاه هایی که از جیمیل تان استفاه میکنند

بهترین راه برای حفاظت از ایمیل تان شناسایی دستگاه هایی است که به اکانت شما متصل هستند.

برای مشاهد دستگاه هایی که به جیمیل شما متصل هستند ابتدا باید به بخش امنیت (security) و  سپس قسمت دستگاه های شما ( Your devices ) بروید.

وقتی روی گزینه Manage devices میتوانید به راحتی تمام موارد و دستگاه هایی که از ایمیل شما استفاده میکنند را بررسی کنید و اگر موردی مشکوک بود متوجه آن شوید.

دستگاه هایی که از ایمیل تان استفاده میکنند بشناسید
دستگاه هایی که از ایمیل شما استفاده میکنند را شناسایی کنید

وقتی روی گزینه Manage devices میتوانید به راحتی تمام موارد و دستگاه هایی که از ایمیل شما استفاده میکنند را بررسی کنید و اگر موردی مشکوک بود متوجه آن شوید.

شما میتوانید برای محافظت و حفظ امنیت ایمیل تان هر چند وقت یک بار این موارد را بررسی کنید تا در صورت اضافه شدن مورد مشکوک در اولین فرصت با خبر شوید و اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید.

۳. بررسی فعالیت های اخیر ایمیل

یکی دیگر از راه های افزایش امنیت ایمیل بررسی فعالیت های اخیر ایمیل است.شما میتوانید با کلیک روی گزینه دوم در منوی تنظیمات جیمیل به فعالیت های اخیر دسترسی داشته باشید. با بررسی این بخش شما میتوانید متوجه تمام فعالیت های ۲۸ روز گذشته ایمیلتان شوید و در صورت مشاهده مورد مشکوکی آن را پیگیری کنید. در مواردی که به شما نشان میدهد میتوانید روی هر کدام که خواستید کلیک کنید و جزئیات بیشتری درباره آن فعالیت مشاهده کنید.

به صورت کلی این بخش در جیمیل برای تغییر دادن ساخته نشده است و صرفا برای نظارت مالک ایمیل بر فعالیت های اخیر است تا بتواند ایمیلش را کنترل کند و از اطلاعاتش در برابر خطرات محافظت کند.

بررسی فعالیت های ایمیل
فعالیت های اخیر ایمیل را بررسی کنید

۴. انتخاب پسورد های درست

مهم ترین عامل به خطر افتادن ایمیل انتخاب پسورد های نامناسب است. انتخاب پسورد مطمعن و سخت برای حفظ امنیت ایمیل بسیار مهم است. برای مثال یکی از نکاتی که باید بدانید این است که رمز ایمیل ترکیبی از آدرس ایمیل تان نباشد زیرا باعث میشود حدس پسورد برای هکر ها راحت تر شود.وقتی در پسوردتان از ایمیل تان استفاده کنید به راحتی افراد میتوانند با جابه جایی یک یا چند حرف به راحتی وارد ایمیل شوند.

همچنین استفاده از حروفی که به یک دیگر هیچ ربطی ندارند و معنای خاصی را تشکیل نمیدهند نیز در انتخاب یک پسورد خوب موثر است.یکی دیگر از راه های انتخاب پسورد خوب و امن ترکیب اعداد و حروف با یکدیگر هستند.

انتخاب پسورد قوی برای ایمیل
برای ایمیل تان پسورد سخت انتخاب کنید

اگر به موارد ذکر شده در بالا عمل کنید میتوانید سطح امنیت خود را ارتقا دهید. بنابراین انتخاب پسورد سخت و امن راحت ترین و مهم ترین روش برای ارتقا امنیت ایمیل در برابر خطرات است و بهتر است هر فردی برای انتخاب یک پسورد خوب وقت بگذارد زیرا ایمیل تنها یک آدرس نیست بلکه تمام اطلاعات ورود شما به سایت ها و اپلیکیشن های روز مره تان است و از دست دادن آن ممکن است تمام اطلاعاتتان را به خطر بیندازد.

۵. فعال کردن درست سنجی دو مرحله ای

درست سنجی دو مرحله ای یک لایه امنیتی است که کاربر میتواند برای حفظ امنیت اکانتش آن را فعال کند. اگر شما جز افرادی هستید که در فضای مجازی فعالیت زیادی میکنید و به نهوی از آن درآمد زایی میکنید و اطلاعات کاری مهمی دارید به شما پیشنهاد میکنیم حتما درست سنجی دو مرحله ای را فعال کنید تا یک مرحله به مراحل اهراز هویت اکانت تان اضاف شود.

فعال درست سنجی دو مرحله ای ایمیل
درست سنجی دو مرحله ای را برای ایمیل تان فعال کنید

برای فعال کردن این قابلیت به بخش مدیریت اکانت گوگل تان بروید و در همان صفحه اصلی اولین گزینه ای که مشاهده میکنید پیشنهاد گوگل برای فعال کردن درست سنجی دو مرحله ای اکانت است. روی (روشن کردن) کلیک کنید  و تمام مراحل را انجام دهید.

پس از انجام تمام مراحل یک لایه امنیتی جدید به اکانت شما اضاف میشود.به این معنا که اگر شما یا فرد دیگری بخواهید وارد اکانت تان شوید باید دو مرحله اهراز هویت را انجام دهید و پسورد تان را وارد کنید و غیر از این صورت امکان وارد شدن به اکانت وجود نخواهد داشت.

۶. امنیت موبایل را حفظ کنید

برای حفظ امنیت ایمیل ابتدا باید امنیت موبایل خود را تامین کنید و از مواردی که باعث هک شدن موبایل میشود دوری کنید.زیرا شما با یک اشتباه علاوه هک شدن ایمیل تان سبب به خطر افتادن تمام بخش های موبایل تان میشوید.

حفظ امنیت گوشی
امنیت موبایل را حفظ کنید

برای حفظ امنیت موبایل موارد زیر را رعایت کنید:

  1. از نصب برنامه های نامطمعن دوری کنید.
  2. از نصب برنامه هایی که دسترسی های بی دلیلی از موبایل تان می گیرند دوری کنید.
  3. وارد هر لینکی نشوید.
  4. اطلاعات خود را مانند رمز عبور و … در اختیار همه نگذارید.
  5. سعی کنید برنامه های مورد نیازتان را از منابع مطمعن مانند play store و app store دانلود کنید.
  6. روی هر پیامک تبلیغاتی کلیک نکنید.
  7. برای تمام حساب های کاربری تان از رمز های سخت استفاده کنید.
  8. به هشدار های سپر ایمنی گوگل پلی و پروتکل های آن برای حفظ امنیت تان اهمیت دهید.
  9. موبایل خود را در اختیار همه نگذارید.
  10. برای موبایل تان رمز بگذارید.

نتیجه

به صورت کلی گوگل راهکار هایی برای حفظ امنیت اکانت ایمیل در اختیار شما قرار داده است. علاوه بر آن ما در اینجا چند روش برای حفظ امنیت ایمیل برای شما قرار داده ایم که میتوانید از آنها استفاده کنید.


سوالات متداول

بهترین روش برای حفظ امنیت ایمیل چیست؟

فعال کردن درست سنجی دو مرحله ای بهترین راه حل برای حفظ امنیت است . اگر در فضای مجازی مدام در حال فعالیت هستید و حفظ امنیت ایمیل برایتان مهم است بهتر است از همین راه حل استفاه کنید.

چرا باید امنیت ایمیل خود را ارتقا دهیم؟

از آنجایی که ایمیل هر فرد شامل اطلاعات اساسی او است و برای وارد شدن به اپلیکیشن های مورد نیازش باید از ایمیل استفاده کند.بنابراین حفظ امنیت آن بسیار مهم است زیرا به خطر افتادن رمز و اطلاعات ایمیل موجب از بین رفتن بخش زیادی از اطلاعات کاربر میشود.

آسان ترین روش حفظ امنیت ایمیل چیست؟

آسان ترین روش انتخاب رمز و پسورد سخت برای اکانت ایمیل است. زیرا بسیاری از اکانت ها به دلیل ایمن نبودن پسورد ها به خطر می افتد.بنابراین میتوان گفت که یکی از مهم ترینو راحت ترین راهکار های حفظ امنیت ایمیل استفاده از رمز های دشوار است.


بیشتر بخوانید

روش های جلوگیری از هک اینستاگرام: امنیت ایمیل | روش های بالا بردن سطح امنیت ایمیل راه های افزایش امنیت در اینستاگرام چیست؟: امنیت ایمیل | روش های بالا بردن سطح امنیت ایمیل بهترین روش افزایش امنیت در تلگرام: امنیت ایمیل | روش های بالا بردن سطح امنیت ایمیل ۹ روش مفید برای جلوگیری از هک موبایل: امنیت ایمیل | روش های بالا بردن سطح امنیت ایمیل چطور بفهمیم گوشی هک شده؟: امنیت ایمیل | روش های بالا بردن سطح امنیت ایمیل
برنامه ی کنترل موبایل از راه دور فرزندان

.برای دانلود و نصب اپلیکیشن کنترل موبایل و ایمیل فرزند روی دکمه دانلود کلیک کنید.


خانه اپل امنیت ایمیل | روش های بالا بردن سطح امنیت ایمیل
User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید