بررسی iphone 14 pro max

بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس | تغییرات iphone 14 pro max

توسط

آیفون ۱۴ پرو مکس جدید ترین موبایل از برند اپل است که اخیرا رونمایی شده و به همین دلیل ما در اینجا سعی داریم شما را با قابلیت های آیفون ۱۴ پرو مکس آشنا کنیم و به بررسی کامل بخش های مختلف آن بپردازیم.

طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس

طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس تفاوت زیادی با آیفون ۱۳ پرو مکس ندارد. این موبایل در ابعاد ۱۶۰٫۷ در ۷۷٫۶ در ۷٫۸۵ میلی‌متری ساخته شده و کمی باریک تر از آیفون ۱۳ پرو مکس است.

آیفون ۱۴ پرومکس در رنگ بنفش نیز عرضه شده است که در آیفون ۱۳ ، رنگ بنفش وجود نداشت.این موبایل با متریال بسیار خوبی ساخته شده و از فریم فلزی براق استفاده شده و قاب پشتی آن هم شیشه ای است.

طراحی آیفون 14 پرو مکس
بررسی طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس

روی لبه پایین این گوشی یک بلندگو است و بلندگوی دیگر آن در بالای صفحه نمایش وجود دارد.روی لبه سمت راست iphone 14 pro max کلید های پاور و تنظیم صدا وجود دارد.

طراحی دوربین پشت آیفون ۱۴ پرو مکس دقیقا شبیه آیفون ۱۳ پرو مکس است. پورت USB-C در آیفون ۱۴ پرومکس اضاف نشده است و هنوز از کابل لایتنینگ استفاده میکند.

در آیفون ۱۴ پرومکس ناچ به صورت کپسولی شکل شده و اپل نام آن را Dynamic Island گذاشته است. وزن آیفون ۱۴ پرو مکس ۲۴۰ گرم است که دقیقا هم وزن آیفون ۱۳ پرو مکس است. این مقدار از وزن ممکن است برای همه افراد خوش آیند نباشد.

اسپیکرهای آیفون ۱۴ پرو مکس

داشتن اسپیکر های خوب یک مزیت بزرگ محسوب میشود که این موبایل به آن بسیار اهمیت داده است.آیفون ۱۴ پرو مکس از اسپیکر های استریو استفاده میکند.میکروفون های این گوشی توانایی پخش صدای زیاد را دارند.

به دلیل با کیفیت بودن اسپیکر های آیفون ۱۴ پرو مکس شما میتوانید در هنگام تماس واضح ترین و با کیفیت ترین صدای ورودی را تجربه کنید. حجم صدای تولید شده توسط این گوشی بسیار با کیفیت است.

اسپیکرهای گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس
بررسی اسپیکر های آیفون ۱۴ پرو مکس

یکی دیگر از بهترین ویژگی ها که امروزه در تمام گوشی ها مورد توجه قرار گرفته تولید صدای فضایی ( Spatial Audio ) است که آیفون در این زمینه بسیار موفق بوده . در آیفون ۱۴ پرومکس شما میتوانید با وجود اسپیکر های آیفون طبیعی ترین تجربه را داشته باشید.

iOS 16 در آیفون ۱۴ پرو مکس

آیفون ۱۴ پرو مکس به همراه ios 16.1 عرضه شده.وجود ios 16 قابلیت هایی را در اختیار کاربران قرار داده است. اولین تغییرات روی صفحه قفل گوشی ایجاد شده. شما میتوانید عکس دلخواهتان را روی صفحه قفل تغییر دهید همچنین میتوانید وضعیت آب و هوا را نیز تغییر دهید. در ios 16 شما میتوانید ویجت های مورد  علاقه خود را به صفحه فقل اضاف کنید.

یکی دیگر از بهترین و مهم ترین ویژگی های اضافه شده در ios 16 امکان ویرایش یا حذف پیام های iMessage است . که با استفاده از این ویژگی شما میتوانید تا ۱۵ دقیقه پس از ارسال پیام آن را حذف یا ویرایش کنید. البته باید طرف مقابل هم این ویژگی را در موبایل خود داشته باشد. 

ios 16 در iphone 14 pro max
ios 16 در آیفون ۱۴ پرو مکس

برای حذف پیام نیز تا دو دقیقه فرصت دارید آن را حذف کنید اما در صورت حذف پیام طرف مقابل از اینکه پیام را حذف کرده اید آگاه میشود.

یکی دیگر از بزرگترین و بهترین قابلیت های آن این است که در صورت تصادف کردن حسگر های iphone متوجه تصادف میشوند و با اورژانس تماس میگیرد. به صورت کلی ios 16 قابلیت های بسیار جذابی را ارائه میدهد و تجربه خوبی را برای کاربران رقم میزند.

صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس

در آیفون ۱۴ پرو مکس از صفحه نمایش Super Retina XDR استفاده شده.همانطور که میدانید صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو مکس به دلیل کوچک تر شدن ناچ از سری های قبلی آیفون بزرگتر شده است. صفحه نمایش آیفون پرو مکس حاشیه های کمتری دارد و فضای بیشتری را برای افراد فراهم میکند تا بتوانند تجربه بهتری داشته باشند.

دربالای صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرومکس ناچ کپسولی شکل را مشاهده میکنید که به Dynamic Island نام گذاری شده است. وجود Dynamic Island به شما کمک میکند متوجه فعال یا غیر فعال شدن دوربین یا میکروفون می شوید و میتوانید با نگه داشتن روی Dynamic Island موزیک های خود را کنترل کنید.

صفحه نمایش iphone14 pro max
نمایشگر آیفون ۱۴ پرو مکس

همچنین ناچ در این سری از آیفون امکان همگام سازی با برخی از اپلیکیشن ها مانند اسپاتیفای را دارد.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که ناچ جدید آیفون ایجاد کرده این است که هنگام بازی کردن ناچ تغریبا روی بخشی از منو قرار میگیرد و شما نمیتوانید به آن آپشن ها دسترسی داشته باشید مگر اینکه صفحه موبایل خود را هنگام بازی معکوس کنید تا بتوانید منو را مشاهده کنید.

دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس

طراحی دوربین های iphone 14 pro max دقیقا شبیه آیفون ۱۳ پرو مکس است . اما کیفیت و حسگر های آیفون ۱۴ پرو مکس تفاوت زیادی با ایفون ۱۳ پرو مکس دارد.

دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس از پیکسل های چند گانه تشکیل شده که همه آنها روی یک پیکسل بزرگ ایجاد شده و همین نیز باعث افزایش کیفیت رنگ ها و وضوح بیشتر و افزایش قدرت دید در شب می شود. آیفون ۱۴ پرومکس در دوربین اصلی اش از (دوربین ۴۸ مگاپیکسلی) و برای ارتقای کیفیت از تکنولوژی بینینگ چهار به یک استفاده کرده. وجود دوربین ۴۸ مگاپیکسلی باعث افزایش زوم اپتیکال به دو برابر می شود.

دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس
دوربین iphone 14 pro max

با این موبایل میتوانید با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و کیفیت ۴k ویدیو های سینماتیک ضبط کنید.

در هر صورت کیفیت دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس نسبت به سری ۱۳ افزایش یافته. اما به راحتی میتوانید متوجه این بشوید که قابلیت زوم کردن آن نسبت به گلکسی اس ۲۲ اولترا بسیار کمتر است زیرا گلکسی اس ۲۲ اولترا میتواند تا  ۱۰ برابر زوم کند که این یکی از معایب بزرگ آیفون است.

از سوی دیگر گلکسی اس ۲۲ اولترا از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و تکنولوژی بینینگ ۱ به ۹ استفاده میکند. که در برابر آیفون۱۴ پرو مکس که از یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی و تکنولوژی بینینگ چهار به یک استفاده میکند برتری دارد.

مشخصات iphone 14 pro max

حافظه داخلی128 گیگابایت
256 گیگابایت
512 گیگابایت
1 ترابایت
رم6 گیگابایت رم
دوربین اصلی48 مگاپیکسل
دوربین سلفی اصلی12 مگاپیکسل
ظرفیت باتری4323 میلی‌آمپر ساعت
فناوری‌ ارتباطیGSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / 5G
رنگ هامشکی
طلایی
نقره‌ای
بنفش
مشخصات آیفون ۱۴ پرو مکس به صورت کلی

فواید آیفون ۱۴ پرو مکس

فواید آیفون ۱۴ پرو مکس به صورت کلی عبارت اند از:

  1. اضافه شدن رنگ بنفش
  2. کوچک تر شدن و هوشمند شدن ناچ
  3. بزرگتر شدن صفحه نمایش
  4. ارتقا به ios 16
  5. متریال خوب
  6. وضوح صدای خروجی از اسپیکر های
  7. ارتقا دوربین
  8. افزایش قدرت زوم
  9. افزایش کیفیت و وضوح دوربین
  10. کمی باریک شدن نسبت به آیفون ۱۳ پرومکس
معایب و فواید آیفون ۱۴ پرو مکس
فواید و معایب iphone 14 pro max

معایب آیفون ۱۴ پرو مکس

معایب آیفون ۱۴ پرو مکس عبارت اند از:

  1. ناچ ممکن است هنگام بازی کردن روی بخش منو قرار گیرد و به آن قسمت دسترسی نداشته باشید.
  2.  آیفون ۱۴ پرو مکس هم وزن آیفون ۱۳ پرو مکس است این مقدار از وزن ممکن است برای همه خوش آیند نباشد.
  3. آیفون قابلیت زوم بسیار زیاد را ندارد دقیقا برعکس گلکسی اس ۲۲ اولترا که تا ۱۰ برابر زوم میکند.
  4. این موبایل در طراحی ، نسبت به آیفون ۱۳ پرومکس هیچ تغییر خاصی نکرده است.
  5. با استفاده از آیفون ۱۴ پرو مکس شما میتوانید ویدئوهای 8K ضبط کنید ، اما این ویژگی از مدتی قبل در گوشی های اندروید وجود داشته است.
  6. برآمدگی بیش از حد دوربین ها که ممکن است باعث نارضایتی برخی کاربران شود و در عین حال ممکن است به دلیل برآمدگی زیاد به دوربین ها آسیب برسد.

نتیجه

به صورت کلی آیفون ۱۴ پرو مکس از لحاظ قدرت و امکانات رشد بسیاری کرده است و ما نیز سعی کردیم مهم ترین آنها را به همراه شما بررسی کنیم.

همانطور که در تصاویر مشاهد کردید این موبایل از لحاظ طراحی مخصوصا در قسمت پشت موبایل تقریبا هیچ تفاوتی با آیفون ۱۳ پرو مکس نداشته است اما در قسمت نمایشگر شاهد کوچکتر شدن و هوشمند شدن ناچ شده ایم و همچنین افزایش چشم گیر قدرت و عملکرد این موبایل که کاملا واضح است.

بنابراین اگر به دنبال آخرین و به روزترین موبایل هستید iphone 14 pro max در این لیست می درخشد. اما گلکسی اس ۲۲ اولترا در برخی از ویژگی ها از iphone 14 pro max برتر است.که میتوانید با یک مقایسه کوچک بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

اگر میخواهید با تفاوت های اپل و اندروید آشنا شوید مقاله : تفاوت اندروید و ios | فرق اپل و اندروید حتما بخوانید.


سوالات متد اول

آیا ناچ در آیفون ۱۴ پرو مکس حذف شده؟

ناچ در آیفون ۱۴ پرو مکس به صورت کپسولی شکل درآمده که شرکت اپل نام آن را جزیره هوشمند گذاشته است زیرا برخی از ویژگی ها را در اختیار کاربران قرار میدهد.

آیا دوربین های آیفون ۱۴ پرو مکس تغییر کرده است؟

طراحی دوربین های در آیفون ۱۴ پرو مکس تغریبا فرقی با سری قبل ندارد . اما همانطور که پیش تر گفتیم وضوح و کیفیت دوبین ها ارتقا یافته است.

آیا ios 16 بر روی iphone 14 pro max وجود دارد؟

بله ios 16 به صورت خودکار بر روی iphone 14 pro max ‌نصب شده است


بیشتر بخوانید:

مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟: بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس | تغییرات iphone 14 pro max iTest چیست؟ تبدیل آیفون به اندروید: بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس | تغییرات iphone 14 pro max تفاوت اندروید و ios | فرق اپل و اندروید: بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس | تغییرات iphone 14 pro max
برنامه ی کنترل موبایل از راه دور فرزندان

.برای دانلود و نصب اپلیکیشن کنترل موبایل اندروید فرزند روی دکمه دانلود کلیک کنید.


خانه اپل بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس | تغییرات iphone 14 pro max
User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید