مقایسه امنیت آیفون و اندروید - امنیت کدام بهتر است؟

مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟

توسط

یکی از سوالاتی که در ذهن بسیاری از افراد به وجود می آید این است که امنیت اپل بهتر است یا اندروید؟ مطمعنا اندروید و اپل تفاوت هایی در حوضه امنیت دارند. به همین دلیل تصمیم داریم به بررسی و مقایسه امنیت اپل و اندروید بپردازیم. پس اگر میخواهید بدانید که اپل امنیت بهتری دارد یا اندروید با ما همراه باشید.

به روزرسانی های امنیتی آیفون و اندروید

به روزرسانی های مستمر تاثیر بسیاری در امنیت سیستم عامل دارد. به روزرسانی ها باعث میشوند مشکلات امنیتی موبایل اصلاح شود و کارایی آن ارتقا یابد.

اپل به صورت مداوم به روزرسانی هایی را در اختیار کاربران قرار میدهد. حتی در طول هفته نیز آپدیت های کوچکی ارائه میدهد تا نقص های سیستمی را رفع کند. اما اندروید بر خلاف آیفون کمتر به روزرسانی می کند.

به روز رسانی امنیتی اپل در برابر اندروید
نقش به روز سانی ها در امنیت اندروید و آیفون

به عنوان یک نکته بسیار مهم باید بگوییم که اگر میخواهید موبایل خریداری کنید به دنبال سیستم عاملی باشید که به صورت مستمر اقدام به به روز رسانی میکند. وقتی یک کمپانی مدام سیستم های خود را آپدیت میکند به این معناست که کارکنان و طراحان آن برند ، مدام در حال ارتقا و پیشرفت سیستم عامل هستند. و برای امنیت کاربران ارزش قائل میشوند. اپل حتی گاهی مدل های قدیمی آیفون را نیز به روزرسانی میکند. این به آن معناست که اپل حتی نسخه های قبل را هم تحت نظر دارد و به ارتقا آنها اهمیت میدهد.

البته اندروید نیز آپدیت های بسیاری برای ارتقا سطح کارایی ، کیفیت و امنیت ارائه میدهد اما بیشتر به آخرین محصولات خود که در سال های اخیر وارد بازار شده اهمیت میدهد. زیرا میداند با گذشت زمان استفاده از مدل های قدیمی اش بسیار کمتر میشود .

گاهی ممکن است پس از به روز رسانی موبایل خود متوجه هیچ تغییری از لحاظ ظاهری نشوید و این در واقع به این معناست که مشکلات کوچک امنیتی موبایلتان در آن آپدیت رفع شده.

بهتر است بدانید

تاثیر open source در امنیت اندروید و اپل

یکی از مهم ترین نکته ها درباره اندروید این است که اندروید (open source) است. یعنی منبع کدهای آن به صورت عمومی است و همه افراد میتوانند به آن دسترسی داشته باشند و متوجه روش کارکرد آن شوند .

اما به کد های منبع ios به جز شرکت اپل هیچ فردی نمیتواند دسترسی داشته باشد و همین نیز باعث حفظ امنیت اپل میشود. زیرا هیچ کس نمیتواند متوجه مراحل یا روش کارکرد آن شود.

درواقع اگر هکر ها متوجه روش کار یک سیستم عامل شوند راحت تر میتوانند راه هایی برای از کار انداختن آن پیدا کنند. به همین دلیل اپل کد های منبع خود را به صورت خصوصی نگه داشته تا کسی نتواند آن را مشاهده کند یا دسترسی داشته باشد.

open source بودن در اندروید و آیفون
تاثیر open source در امنیت اندروید و اپل

باز بودن منبع کدهای سیستم اندروید برای بسیاری از افراد میتواند مفید باشد.زیرا open source بودن باعث افزایش سطح دسترسی کاربران میشود.

اگر شما یک کاربر عادی هستید که از موبایل خود استفاده های روزانه میکنید اپل بهترین گزینه است. زیرا هم امنیت شما را تامین میکند و هم کارایی بی نقص آن شما را شگفت زده میکند.

اما اگر شما نیاز به دسترسی های بیشتر دارید و نمی خواهید استفاده از موبایل خود را محدود به یک مرز تعیین شده از سوی کمپانی کنید ، اندروید بهترین انتخاب است.

سهم فروش android و ios و تاثیر در امنیت آنها

طبق آمار های گرفته شده اندروید حدودا ۸۵ درصد سهم فروش را دارد و اپل حدودا ۱۵ درصد. اگر به آمار ها توجه کنید متوجه میشوید که اندروید سهم بزرگی در این بازار دارد. اما این افزایش خرید ، باعث حجوم بسیاری از سو استفاده گران برای به خطر انداختن کاربران شده. ولی اپل به دلیل اینکه کاربران کمتری دارد مقدار تهدیداتی که ممکن است در کمین کاربران این سیستم عامل باشد بسیار کمتر از اندروید است.

سهم فروش اندروید و اپل در بازار
سهم اندروید و ios در جهان

بنابراین یکی دیگر از برتری های ios نسبت به android استفاده کمتر آن در میان مردم است.هرچه مقدار استفاده مردم از یک سیستم عامل کمتر باشد یعنی خطرات کمتری علیه آن وجود دارد.

برای مثال سیستم عامل ویندوز بیشتر مورد حمله هکر ها قرار میگیرد. زیرا بیشتر افراد از ویندوز استفاده میکنند. بنابراین به راحتی می توان گفت از آنجایی اندروید که دسترسی های بیشتری به کاربر میدهد و از سوی دیگر دارندگان آن بیشتر هستند پس احتمال اینکه امنیت مالکان اندروید به خطر بیفتد خیلی بیشتر از ios و محصولات برند اپل است.

بیشتر بخوانید:

تفاوت اندروید و ios | فرق اپل و اندروید: مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟

دانلود و نصب برنامه ها در اپل و اندروید و تاثیر در امنیت

دانلود اپلیکیشن در اپل بسیار امن تر از اندروید است. زیرا اپل به کاربران فقط اجازه دانلود از اپ استور را میدهد.  افراد نمیتوانند به جز اپ استور از منبع دیگری برنامه دانلود کنند. همچنین اپ استور مسئولیت امنیت برنامه ها را برعهده میگیرد و با بررسی های دقیق برنامه های غیر مضر را در لیست اپلیکیشن های خود قرار میدهد.

نقش نصب برنامه های اندروید و اپل در امنیت
نصب برنامه و امنیت اندروید و ios

اما اندروید از آنجایی که محدودیت های بسیار کمتری برای کاربران اعمال میکند. پس به افراد اجازه میدهد برنامه های مورد نیاز خود را از منبعی به جز گوگل پلی دانلود و نصب کنند. همین نیز باعث میشود که افراد با سهل انگاری و نصب برنامه های مضر امنیت خود را به خطر بیندازند.

درواقع امنیت اندروید به خاطر سهل انگاری خود کاربر به خطر می افتد. اما در اپل چون کاربر اجازه دانلود برنامه از هیچ منبعی جز اپ استور را ندارد پس نمیتواند با دانلود برنامه های مخرب امنیت خود را به خطر بیندازد.

امنیت تشخیص چهره در اندروید و اپل

فیس آیدی یکی از ویژگی های امنیتی است که امروزه بسیار مورد توجه اندروید و اپل قرار گرفته. اگر بخواهیم فناوری فیس آیدی اپل و سامسونگ را مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که اپل تشخیص چهره بهتری دارد و به جزئیات بیشتری اهمیت میدهد.

تشخیص چهره در اندروید و آیفون
امنیت تشخیص چهره اندروید و ios

امنیت تشخیص چهره سامسونگ و اپل پس از آزمایشاتی که انجام شده نشان میدهد که قابلیت تشخیص چهره سامسونگ میتواند با عکس مالک موبایل فریب بخورد در حالی که فیس آیدی اپل یک اسکن سه بعدی از چهره شما میکند و ۳۰۰۰۰ ویژگی را در چهره فرد تشخیص میدهد. به صورتی که اگر شما ریش یا عینک داشته باشید باز هم اپل صورت شما را تشخیص میدهد.

بنابراین اپل قابلیت تشخیص چهره بهتری دارد و به سادگی فریب نمیخورد و همین نیز باعث افزایش امنیت اپل میشود.

سامسونگ در واکنش به فریب خوردن قابلیت تشخیص چهره اش گفت که این فناوری به اندازه حسگر اثر انگشت و الگوی رمزگشایی امن نیست و به کاربران هشدار داد از این روش استفاده نکنند.

نکته بسیار مهم!

اگر تا به حال از اندروید استفاده کرده اید و از دسترسی هایی که به شما میدهد راضی هستید و تقریبا بیشتر کار های روزانه تان به این دسترسی ها وابسته است به هیچ عنوان به سراغ اپل نروید. زیرا همه ما میدانیم که بخش عظیمی از امنیت اپل به خاطر دسترسی های محدودی است که به کاربران میدهد.

برخی از افراد برای داشتن دسترسی بیشتر اقدام به جیلبرک کردن آیفون خود میکنند .این اقدام باعث میشود تا بتوانند مانند اندروید دسترسی های بیشتری داشته باشند .اما این را باید بدانید که انجام این عمل باعث از بین رفتن ضمانت اپل در برابر امن نگه داشتن موبایلتان میشود.

پس سعی کنید با انتخاب درست و تایین هدف خود در خرید موبایل بهترین تصمیم گیری را بکنید.

نتیجه

به صورت کلی قبل از خرید یا استفاده از یک سیستم عامل باید تصمیم بگیرید که دقیقا به چه ویژگی هایی احتیاج دارید.

اگر به دنبال داشتن دسترسی نامحدود هستید اصلا به سراغ اپل نروید . سیستم عامل ios برای حفظ امنیت کاربر بسیاری از دسترسی هارا از افراد گرفته.

اما اگر به دنبال امنیت هستید .اپل بهترین انتخاب برای شماست. امنیت اندروید بسیار بالاست اما اپل در این حوضه کمترین نقص های امنیتی را دارد. پس اگر هدف اصلی شما داشتن امنیت است محصولات ios بهترین گزینه است.

اگر میخواهید بیشتر درباره تفاوت های اندروید و اپل بدانید پیشنهاد میکنیم وبلاگ تفاوت اندروید و ios | فرق اپل و اندروید را حتما بخوانید.


سوالات متد اول

امنیت اپل یا اندروید؟ کدام بهتر است؟

امنیت اپل بهتر است اما همانطور که پیش تر توضیح دادیم امنیت اپل بیشتر به دلیل گرفتن برخی از دسترسی ها از کاربر است که باید با تایین هدف اصلی خود بین این دو سیستم عامل یکی را انتخاب کنید.

چرا اپل امنیت بیشتری دارد؟

اپل علاوه بر راهکارهای متعددی که برای حفظ امنیت کاربران استفاده میکند ، سعی کرده دسترسی کاربران را کمی محدود کند تا امنیت افراد با نصب برنامه های مضر به خطر نیفتد.

چون همه اپل را پیشنهاد میکنند آیا من هم باید از اپل استفاده کنم؟

استفاده از تجربیات افراد در خرید موبایل بسیار موثر است و باعث میشود بتوانید راحت تر خرید کنید. اما هدف هر فردی از خرید موبایل با دیگری فرق دارد. شما باید اولویت های خود را در نظر بگیرید و بر اساس آنها انتخاب کنید که ios بیشتر برای شما مناسب است یا اندروید.


بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن کنترل موبایل فرزندان از راه دور (XD SPY): مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟ iTest چیست؟ تبدیل آیفون به اندروید: مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟ روش های افزایش فالوور اینستاگرام: مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟ راه های افزایش امنیت در اینستاگرام چیست؟: مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟ چطور بفهمیم گوشی هک شده؟: مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟
برنامه ی کنترل موبایل از راه دور فرزندان

.برای دانلود و نصب اپلیکیشن کنترل موبایل و اینستاگرام فرزند روی دکمه دانلود کلیک کنید.


خانه اپل مقایسه امنیت آیفون و اندروید | امنیت کدام بهتر است؟
User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید