تفاوت اندروید و ios | فرق اپل و اندروید

توسط

تفاوت اندروید و ios | فرق اپل و اندروید

به صورت کلی دو دسته سیستم عامل پرطرفدار به نام اندروید و ios در دنیا وجود دارد.

که احتمالا بیشتر افراد هنگام خرید موبایل باید بین این دو سیستم یکی را انتخاب کنند. مطمئنا اندروید و ios از لحاظ قدرت و کارایی تفاوت هایی دارند.

حالا قصد داریم شما را با تفاوت های اندروید و ios آشنا کنیم تا در هنگام خرید بتوانید بهترین انتخاب را کنید. اما قبل از هرچیز باید کمی بیشتر با ios و android آشنا شوید.

ios چیست؟

ios توسط استیو جابز در سال ۲۰۰۷ ایجاد شده است.ios به صورت انحصاری فقط در برند اپل مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل به جز اپل سیستم عامل ios را نمی توانید در هیچ موبایل ، لپتاپ و تبلت دیگری پیدا کنید.

اپل اصولا به دلیل طراحی و قدرت فوق العاده ای که دارد مورد استقبال افراد قرار گرفته است.اما از سوی دیگر قیمت آن به صورتی است که معمولا تمام افراد جامعه نمی توانند آن را خریداری کنند.

طراحی رابط کاربری اپل آنقدر حرفه ای است که برند های دیگر در آخرین آپدیت های خود از اپل الگو برداری کرده اند . و این نشانه از بی نظیر بودن طراحی ui و ux اپل است.

ios چیست؟
ios چیست؟

اندروید چیست؟

اندروید برای اولین بار توسط اندی رابین ساخته و در سال ۲۰۰۳ به مردم معرفی شد . دو سال پس از آن گوگل اندروید را خرید و شروع به ارتقا و به روز رسانی های مداوم کرد.

از آن پس شرکت های مختلف می توانستند از سیستم عامل اندروید استفاده کنند . حتی در صورت نیاز آن را تغییراتی بدهند . به همین دلیل اندروید را میتوان در بیشتر موبایل های امروزه مانند سامسونگ ، سونی و شیائومی مشاهده کرد.

اندروید به دلیل امکانات فراوان و محدود نکردن کاربران مورد استقبال افراد قرار گرفته است . اندروید روز به روز ویژگی های جدیدی به خود اضاف میکند.

همچنین اندروید متعلق به گوگل است. بنابراین رابط کاربری وسیعی میان گوگل و اندروید برقرار است . همین نیز باعث رضایت بسیاری از کاربران شده است. زیرا می توانند به راحتی تمام اپلیکیشن های مربوط به گوگل را در منو موبایل خود مشاهده کنند.

اندروید چیست؟
اندروید چیست؟

تفاوت طراحی و امکانات اندروید و ios

ios توانسته با طراحی شیک و ساده خود و اضافه نکردن ویژگی های غیر کاربردی خریداران را به خود جذب کند.

اما اندروید در طول سال های فعالیت خود انواع مختلفی از قابلیت ها را به سیستم خود اضاف کرد. تا بر اساس نظرات کاربران تصمیم بر حذف یا نگه داری آنها بگیرد . در آخر هم نتیجه مطلوبی را با طراحی شیک و پر طرفدار ، در آخرین مدل های خود معرفی کرد.

در کل باید بدانید که اندروید تمام ویژگی هایی که یک موبایل خوب دارد را در خود به وجود آورده. همچنین تمام امکاناتش را بر اساس نیاز های مردم به روز و آپدیت کرده.

اما اپل سعی کرده از همان ابتدا تا به حال ویژگی اصلی را ثابت و بیشتر برای ارتقا تمرکز کند. که در این امر بسیار موفق بوده و توانسته رضایت بسیاری از کاربران را به خود جذب کند.

شخصی سازی اندروید و ios

شخصی سازی در اندروید یکی از بزرگترین و مهم ترین ویژگی هایی است که باعث میشود افراد آن را به ios ترجیح دهند. اندروید با قراردادن ویژگی های متعدد به باعث شد که افراد موبایل خود را همانطور که می خواهند طراحی کنند.

و با اطمینان می توان گفت که وجود امکان تغییر تم ، فونت ، رنگ بندی ها و به طور کلی شخصی سازی موبایل بزرگترین و مهم ترین ویژگی است که یک سیستم عامل باید داشته باشد.و این ویژگی ها در سامسونگ و شیائومی بسیار پررنگ تر شده است.

از سوی دیگر در مدل های اولیه اپل توجه بسیار کمی به این ویژگی مهم شده بود. اما در سال های اخیر ios توجه بیشتری به این مورد کرده و در موبایل های جدید اپل میتوانید پیشرفت آن را در این زمینه مشاهده کنید.

شخصی سازی اندروید و ios
شخصی سازی اندروید و ios

تفاوت اندروید و ios در کارایی

مهم ترین نکته ای که باید بدانید این است که ios و Android هر دو برای کار های روزانه مانند تماس گرفتن ، ارسال پیامک ، سرچ در اینترنت و … تقریبا کاربرد یکسانی دارند. شما بر اساس مبلغی که برای هر کدام از سیستم عامل ها پرداخت می کنید به همون مقدار هم افزایش یا کاهش قدرت را مشاهده می کنید.

اما چند نکته بسیار مهم دیگر وجود دارد که باید قبل از خرید کردن به یاد داشته باشید.

اول اینکه تعداد برنامه هایی که در اپل (app store) وجود دارد کمتر از برنامه های موجود در اندروید (play store) است. اما برنامه های اصلی و مهم مانند اینستاگرام ، تلگرام و واتساپ و … در اپل هم وجود دارد.

ولی به طور کلی برخی از برنامه ها فقط در play store اندروید وجود دارند و در app store وجود ندارد .

دوم اینکه برنامه های مربوط به گوگل مانند گوگل کروم ، جیمیل ، پلی استور و… به صورت پیش فرض در ios وجود ندارد و باید آنهارا از app store نصب کنید.

نکته سوم اینکه از آنجایی که اپل ایران را تحریم کرده است پس نمیتوانید بسیاری از برنامه های ایرانی و مهم مانند اسنپ را در ios نصب کنید اما در اندروید می توانید همه برنامه های ایرانی را دانلود و نصب کنید زیرا اندروید کمترین محدودیت را برای کاربران اعمال کرده است

تفاوت اندروید و ios در کارایی
تفاوت اندروید و ios در کارایی

امنیت اپل و اندروید

بزرگترین دلیل مشهور شدن ios امنیت اپل آن بوده است که دلیل آن هم بسیار واضح است.

اپل به علت قوانین سخت خود و محدویت های بزرگی که برای کاربران اعمال میکند مانند (اجازه ندادن به کاربر برای نصب برنامه های موردنیازش از هیچ منبعی به غیر از app store که متعلق به خود اپل است).

امنیت اندروید نیز بسیاربالا است همچنین در آپدیت های جدید خود سعی کرده بیشتر نقص های امنیتی را از بین ببرد. اما از آنجایی که اندروید محدودیت های کمتری را برای کاربر اجرا میکند و به افراد اجازه میدهد برنامه های مورد نیاز خود را در صورت موجود نبودن در پلی استور از منابع دیگری دانلود و نصب کند . همین هم باعث شده که افراد با نصب برنامه های نامطمعن امنیت خود را به خطر بیندازند. اما از طرفی این یک قابلیت خوب است که باعث میشود افراد در نصب برنامه ها به مشکلی بر نخورند و از هرمنبعی که میخواهند بدون محدودیت استفاده کنند.

برنامه ی کنترل موبایل از راه دور فرزندان

.برای دانلود و نصب اپلیکیشن روی دکمه دانلود کلیک کنید.


خانه اپل تفاوت اندروید و ios | فرق اپل و اندروید
User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید