فرق رم و رام

فرق رم و رام چیست؟( مهم ترین تفاوت رم و رام )

توسط

فرق رم و رام چیست؟

یک از مهم ترین سوالاتی که ممکن است درذهن افراد به وجود بیاید این است فرق رم و رام چیست؟ اگر شما هم می خواهید با تفاوت رم و رام آشنا شوید حتما تا آخر این مقاله را بخوانید. اما ابتدا باید نکاتی درباره رم و رام بدانید تا بتوانید بهتر فرق بین رم و رام را متوجه شوید.


حافظه رم چیست؟

RAM یا Random Access Memory نوعی حافظه برای ذخیره سازی داده ها است رم به سیستم شما کمک می کند تا سریع تر به اطلاعات و داده ها دسترسی پیدا کنید.

از آنجایی که حافظه رم یک نوع حافظه موقت است بنابراین با هربار راه اندازی سیستم داده های آن حذف می شوند


حافظه رام چیست؟

ROM یا Read-Only Memory یک حافظه پایدار است و بر خلاف رم حتی با خاموش شدن سیستم اطلاعات آن باقی می مانند و حذف نمیشوند.

حافظه رام به صورت پایدار است و برای نوشتن داده های سیستم از آن استفاده ای نمیشود و همه سیستم ها برای اینکه بتوانند فرایند لود شدن را انجام دهند و عوامل مربوط به استارات آپ را نگه داری کنند از رام استفاده می کنند.

همچنین برد رام بر روی گوشی لحیم می شود و به هیچ عنوان نمی توان آن را تعویض یا جا به جا کرد.


فرق رم و رام چیست؟

تفاوت رم و رام چیست؟

اولین و بزرگترین تفاوت رم و رام این است که رم اطلاعات را به صورت موقت ذخیره سازی می کند و با هر بار راه اندازی سیستم ، اطلاعات آن پاک میشود اما حافظه رام یک حافظه پایدار است و اطلاعات به صورت کامل در خود نگه می دارد و حتی در صورت خاموش کردن سیستم اطلاعات آن پاک نمی شود .

تفاوت رم و رام از لحاظ سرعت

سرعت رم از رام بسیار بیشتر است.به نحوی که سرعت خواندن رم چند گیگابایت در هر ثانیه است اما سرعت خواندن در رام چند مگابایت بر ثانیه است.

به همین دلیل رم بیشتر به افزایش سرعت سیستم کمک می کند.

تفاوت رم و رام از لحاظ ظاهر فیزیکی

رم یک تراشه نازک مستطیلی است که در یک بخش از مادر بورد است .در صورتی که رام یک درایو نوری است و از نوار های مغناطیسی ایجاد شده همچنین اندازه ی رم از رام بزرگتر است.

تفاوت رم و رام از لحاط گنجایش ( فضا )

یک تراشه رم در سیستم می تواند تا ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی برای سیستم های امروزی ارائه دهد . اما یک تراشه رام معمولا ۴ مگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می دهد.

نتیجه

در کل تفاوت رم و رام بسیار است و همچنین وجود هر دو آنها برای یک سیستم مورد نیاز و حیاتی است که ما در این مقاله به مهم ترین فرق رم و رام آن ها پرداختیم.

 با وجود این توضیحات بهتر می توانید سیستم مورد نیاز خود را چه در موبایل و چه در کامپیوتر انتخاب کنید.


برنامه ی کنترل موبایل از راه دور فرزندان

.برای دانلود و نصب اپلیکیشن روی دکمه دانلود کلیک کنید.

User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید