آیا گوشی های شیائومی ایمن هستند؟

توسط

با توجه به داده ها و حریم خصوصی، محققان نشان داده اند که تلفن های شیائومی ناامن هستند. نشان داده شده است که تلفن‌های شیائومی تاریخچه مرور شما را بدون توجه به مرورگری که استفاده می‌کنید ردیابی می‌کند. موقعیت مکانی و نحوه تعامل شما با تلفن را نظارت می‌کنند. سپس تمام این داده ها از طریق وب سرورهای میزبانی شده توسط پکن به سرورهای امن در سنگاپور و روسیه ارسال می کند.

این باعث می شود که کاربران به ماجرای هایی مانند هک واتساپ یا هک تلگرام شک کنند. اما این مشکل در همه ی برند های ساخت گوشی  وجود داشته و فقط مربوط به شیائومی نیست.

مرورگر Mi Browser Pro و Mint Browser، دو مرورگر شیائومی که در فروشگاه Play موجود هستند، همچنین نشان داده شده‌اند که داده‌های کاربر را ثبت و ردیابی می‌کنند. این مرورگرها نیز بیش از 15 میلیون بار دانلود شده است. شیائومی، با این حال، ادعا کرده است که تمام یافته های محققان نادرست است.


ایمنی گوشی به چه چیزی بستگی دارد؟

در واقع همه چیز به این بستگی دارد که ترجیح می دهید با چه شرکتی معامله کنید؟ یک شرکت آمریکایی مانند اپل یا گوگل که با بررسی مداوم و شبانه روزی مسئول هستند، یا یک شرکت چینی که می تواند پس از جمع آوری داده های شما، هر طور که می خواهد با آنها رفتار کند.

بنابراین نکته ی مهم این است که شما این گوشی را از چه جایی خریداری می کنید. ممکن است گوشی شیائومی که شما خریداری کرده اید یک نسخه ی کپی شده از گوشی های شیائومی اصلی باشد که این امنیت گوشی های شیائومی خریداری شده را از بین می برد.


کنترل موبایل از راه دور فرزندان

.برای دانلود و نصب اپلیکیشن روی دکمه دانلود کلیک کنید.


User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید