روش های افزایش امنیت محتوا در فضای مجازی

توسط

امنیت محتوا در فضای مجازی

از زمانی که اینترنت به صورت پر سرعت در ایران رایج شد، استفاده کردن از شبکه های اجتماعی هم به شدت گسترش پیدا کرد. این موضوع باعث شد که چالش های جدیدی در این زمینه ایجاد شود. نکته ای که باعث شد افراد و شرکت ها نگران شوند این بود که هک های زیادی در شبکه ها اتفاق می افتاد. به همین دلیل در این مقاله به شما در مورد امنیت شبکه های اجتماعی اطلاعات مهمی را ارائه می کنیم. با این اطلاعات می توانید از خود در برابر هکر ها در شبکه هایی مانند اینستاگرام ، تلگرام و … محافظت کنید.


1. یک خط مشی رسانه اجتماعی ایجاد کنید

اگر کسب و کار شما از رسانه های اجتماعی استفاده می کند به یک خط مشی رسانه اجتماعی نیاز دارید. در اینستاگرام ، تلگرام یا هر شبکه ی دیگری که هستید باید این قوانین را مشخص کنید.
این دستورالعمل‌ها نحوه استفاده مسئولانه از رسانه‌ها را نشان می‌دهد. این به شما کمک می کند نه تنها در برابر تهدیدات امنیتی، بلکه از مشکلات روابط عمومی بد یا حقوقی نیز محافظت کنید. دقت داشته باشید که امنیت شبکه های احتماعی فقط مربوط به نرم افزار ها نمی شود. اگر شما وب سایتی دارید که در ان کسب و کار خود را ارائه می کنید هم باید موارد زیر را رعایت کنید.

خط مشی رسانه های اجتماعی شما باید شامل موارد زیر باشد:

  1. دستورالعمل های برند که توضیح می دهد که چگونه در مورد شرکت خود در شبکه های اجتماعی صحبت کنید.
  2. قوانین مربوط به رازداری و استفاده شخصی از رسانه های اجتماعی.
  3. از فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند آزمون‌های فیسبوک که اطلاعات شخصی را می‌خواهد، اجتناب کنید.
  4. دستورالعمل های مربوط به کپی رایت و محرمانگی.
  5. انتظارات برای به روز نگه داشتن نرم افزار و دستگاه ها.
  6. نحوه شناسایی و جلوگیری از کلاهبرداری، حملات و سایر تهدیدات امنیتی.
  7. در صورت بروز نگرانی در مورد امنیت رسانه های اجتماعی به چه کسی اطلاع داده شود.

۲. یک سیستم تاییدیه برای پست های اجتماعی راه اندازی کنید

همه کسانی که روی حساب های اجتماعی شما کار می کنند به توانایی ارسال پست نیاز ندارند. این یک استراتژی دفاعی مهم برای محدود کردن تعداد افرادی است که می توانند در حساب های شما پست بگذارند.
می‌توانید از Hootsuite برای دادن قابلیت پیش‌نویس پیام‌ها به کارمندان استفاده کنید. سپس، همه آنها آماده هستند تا با فشار یک دکمه پست کنند. فشار دادن آخرین دکمه را به یک فرد قابل اعتماد در تیم خود بسپارید. در بسیاری از موارد هک اینستاگرام، بعد از هک شاهد این هستیم که پست ها پی در پی و نامربوط انتشار می یابند.


۳. شخصی را مسئول قرار دهید

اختصاص دادن یک فرد کلیدی به عنوان چشم و گوش شما می تواند راه درازی برای کاهش خطرات داشته باشد.
این شخص احتمالاً یک فرد ارشد در تیم بازاریابی شما خواهد بود. اما او باید رابطه خوبی با بخش فناوری اطلاعات شرکت شما داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که بازاریابی و فناوری اطلاعات با یکدیگر برای کاهش ریسک همکاری می کنند.
اگر اعضای تیم اشتباهی در شبکه های اجتماعی مرتکب شوند که ممکن است شرکت را در معرض هر نوع خطری قرار دهد، باید به این فرد مراجعه کنند.



برنامه ی کنترل موبایل از راه دور فرزندان

.برای دانلود و نصب اپلیکیشن روی دکمه دانلود کلیک کنید.


User Review
0 (0 votes)

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید